Wednesday, August 16, 2017

Khairuddin confused or confusing Khairuddin


Yesterday, there was a court filing in Shah Alam by Dato Khairuddin Abu Hassan against Datin Seri Rosmah Mansor, Jho Loh with the circus to seek the return of the much talked about pink diamond [read Mkini here].

The filing could be to divert the adverse attention from the failed Nothing To Hide 2.0 effort by PPBM Armada in Shah Alam

It could also be to divert attention from the arrest of Penang DAP exco, Phee Boon Pah for corruption. He failed to get release from the 5-day remand in Alor Setar on Sunday, but successfully secured release at Penang Court on Monday.

Suddenly a statement from Khairuddin is circulating this evening.

SEAWAL BULAN DISEMBER 2014 SAYA SUDAH BERITAHU PERDANA MENTERI BAHAWA JHO LOW SEDANG MENIPU BELIAU!! BANYAK PERKARA DATO SERI NAJIB TUN RAZAK DAN ISTERI TIDAK TAHU MENGENAINYA!!

Saya tetap berazam untuk teruskan perjuangan bagi menegakkan kebenaran dalam kes skandal 1mdb sehingga penyangak jho low ditangkap, didakwa seterusnya dihukum di atas segala kesalahannya mengkhianati bangsa serta negara!!

Penyangak jho low adalah pengkhianat nombor satu negara!!

Pihak penguatkuasa undang-undang di malaysia banyak memberi muka dan tidak mahu membawa pulang untuk proses siasatan serta tindakan undang-undang keatasnya.

Saya sudah buat pelbagai laporan pdrm, sprm serta pihak penguatkuasa undang-undang di luar negara keatas penyangak jho low yang telah menyelewengkan puluhan bilion ringgit dana kerajaan dan wang rakyat.

Penyangak jho low harus dikenakan tindakan undang-undang serta disabitkan dengan kesalahan di bawah 'treason' kerana telah mencuri wang negara dengan jumlah yang terlalu besar sehinggakan meninggalkan implikasi negatif terhadap sistem ekonomi malaysia pada hari ini.

Sebenarnya penyangak yang cuba sabotaj ekonomi negara dan sepatutnya ditahan di bawah akta sosma adalah penyangak jho low bukan saya!!

Tetapi ketua polis negara tangkap saya dan tahan selama dua bulan di dalam lokap ibu pejabat polis dang wangi serta penjara sg buloh kerana menuduh secara rambang kononnya saya cuba sabotaj ekonomi dan sistem perbankan negara!!

Sehingga kini siasatan kes skandal 1mdb baru habis oleh pdrm tetapi pada waktu itu macamana khalid abu bakar dapat bukti saya cuba sabotaj ekonomi negara?! Ini amat pelik!!

Siasatan belum selesai pada waktu itu saya sudahpun ditangkap dan ditahan oleh pihak pdrm!!

Secara sejujurnya pada bulan disember 2014; saya selaku naib ketua umno bahagian batu kawan pergi berjumpa dengan presiden umno di kediaman beliau untuk mengingatkan dato seri najib tun razak bahawa penyangak jho low sedang menipu perdana menteri mahupun kerajaan malaysia!!

Dalam perbualan saya secara ramah mesra dengan dato seri najib tun razak di kediamannya selama hampir sejam; saya dapat melihat bahawa perdana menteri agak 'lost' dalam banyak fakta kes skandal 1mdb. Banyak perkara yang beliau tidak tahu menahu pada waktu itu!!

Sebab itu saya kata pada dato seri najib tun razak sewaktu perjumpaan tersebut agar mengizinkan saya meneruskan perjuangan untuk menegakkan kebenaran dalam kes skandal 1mdb.

Malahan saya pada waktu itu mahu memikul tanggungjawab secara teramanah yang mungkin selaku pemimpin akar umbi umno untuk lawan rasuah seterusnya membela presiden parti.

Dengan penuh keikhlasan saya bagi tahu dato seri najib tun razak bahawa banyak benda yang beliau dan isteri tidak tahu mengenai pengkhianatan penyangak jho low.

Atas dasar inilah saya katakan pada dato seri najib tun razak agar duduk ditepi serta biarkan saya terus lawan pengkhianatan penyangak jho low secara habis-habisan!!

Tambahan pula pada waktu itu saya adalah naib ketua umno  bahagian batu kawan di pulau pinang.

Niat saya amat ikhlas dan ingin mempertahankan presiden umno kerana tidak mahu parti umno diheret bersama ke dalam kes skandal 1mdb yang cukup hangat pada waktu itu!!

Akhirnya, dengan kuasa Allah swt terbukti benar apa yang saya perkatakan secara peribadi pada dato seri najib tun razak pada bulan disember 2014 mempunyai asas yang kuat serta benar.

Kalau kita baca laporan DoJ jilid 2; saya amat.yakin pada realitinya perdana menteri malaysia serta isteri banyak tidak tahu akan agenda jahat penyangak jho low di dalam menyelewengkan puluhan bilion wang kerajaan dan rakyat malaysia.

Ianya masih tidak terlambat untuk bertindak keatas penyangak jho low!!

Tarik balik sekatan perjalanan saya ke luar negara agar sekali lagi saya akan membuktikan secara sahih mengenai pengkhianatan penyangak jho low terhadap berbagai unsur-unsur jenayah yang dilakukannya.

Seandainya pihak kerajaan membenarkan saya ke luar negara; segala inisiatif untuk memerangi segala pengkhianatan penyangak jho low sudah pun disusun-atur!! Saya tahu apa nak buat dan bagaimana nak bertindak mengikut saluran undang-undang di luar negara keatas penyangak jho low!!

Pihak saya kini sedang memberi keutamaan untuk terus berjuang sehingga penyangak jho low ditangkap, dibicarakan dan akhirnya kita menghumbankan beliau ke dalam penjara di atas segala kejahatannya mengkhianat negara malaysia tercinta ini!!

Situasi kemelut mutakhir politik dan ekonomi malaysia adalah disebabkan oleh pengkhianatan penyangak jho low semata-mata!!

Dalam apa situasi dan rintangan; lawan tetap lawan sehingga kita penjarakan penyangak jho low!!

Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat
15 Ogos 2017
Khairuddin sounded strange in his offensive move against Jho Loh.

In our previous posting, Jho Loh seemed to be up to something strange with DOJ. And, it was Khairuddin that started the attack against Najib with a police report in late 2014.

Curious comments on FB questioned yesterday's court filing. There is no signature of Khairuddin as applicant. It looked to be lawyer's initial with handphone number.

Then why Shah Alam to move to Kuala Lumpur court.

It is either Khairuddin is confused or he is giving out confusing signal.

Bear in mind, Khairuddin left PPBM after a loggerhead with Tan Sri Muhyiddin Yassin. He put together a new political party with Dato Ezam Mohd Nor, but had registration issue with existing office bearers.

He signed off the message as coordinator of Deklarasi Rakyat but words on PPBM FBs is Tun Dr Mahathir has abandoned the 1MDB-centric declaration.

Only Dato Mukhriz made any statement to that effect but it is only a LIVE FB statement and did not get wide media coverage.

Off late, Khairuddin have been talking non stop dishing out criticism against law enforcement officials.

He better get his mind and emotion straightened out. It's bloody confusing. So what is the game?

Or something is going to happen.

No comments:

My Say