Monday, January 28, 2019

Lost in CH, "MEROYAN" in KL


With gusto, UMNO Acting President, Dato Mohamed Hasan started making claims. More on the report in The Star here.

It is not only premature, but unnecessary words. BN should be thankful and remain humble in victory. The victory was possible with PAS help. Baru satu brader...

Such language could be misconstrued as arrogant. It was arrogance that made UMNO and BN lifelong supporters turned their back against the party. Instead, Mohamed could tone it down and play victim to send the message PH is cruel, oppressive, and unjust.

Heaven sake, do get out of cliche narrative one gets from Bernama, NST and BH during the Mahathir 22 years era


One should read this article by blog Editor Malaysia to know how pathetic NST, Astro Awani and Bernama behaved in facing a loss.

An extract below:
Ketika media lain menyajikan sama ada sekadar cebisan, kecil mahupun besar berita keputusan PRK itu, NST kelihatan mahu menyorokkan berita tersebut.

Tetapi sekiranya Pakatan Harapan menang walaupun tipis, pasti ia akan menjadi laporan penuh muka depan melimpah ke muka belakang (wrap around).

Segala janji pengurusan baru editor NST Group diketuai Mustapha Kamil untuk lebih terbuka dan adil, hanyalah retorik kosong.

Sebelum dilantik menjadi Ketua Editor (semasa berada di luar NST), beliau ghairah menuduh media arus perdana termasuk NST sudah tiada kredibiliti dan menjadi alat kerajaan.

Malah Mustapha seperti juga Datuk Kadir Jasin kerap menuduh pengamal media arus perdana sebagai pemakan dedak. Kini tanpa rasa malu, mereka menjilat ludah sendiri.

Siapa yang menjadi alat kerajaan, siapa yang sudah hilang wibawa, siapa yang tabur janji palsu dan siapa sebenarnya pemakan dedak?
Malay call it "pulangkan paku buah keras" . Dishing back what was dished earlier.

Fulfilling promises

But this is nothing compared to what was being dish back by this pillion rider in this viral video below:


The attached message reads:
Seorang lelaki telah menunaikan janjinya dlm FB kerana jika PH kalah di CH beliau akan menunggang motosikal dari BP sehingga ke Kluang dgn berbogel tanpa seurat benang. Bagi mengelakkan dirinya disamakan pemimpin PH yg kuat kencing beliau tetap menunaikan janjinya tak seperti pemimpin PH berjanji tetapi tidak tunaikan janji.
It's nothing compared to the much awaited delivery on a promise made by a Mahathir fanatic below:


Nothing depicts more the frustration of the PH supporters than commentators in Ummi Hafilda's FB posting.


Read it in here.

There have been many frank views out there which Mustapha Kamil and Kadir Jasin think holding back from MSM will not reach the masses:


Kenapa PH kalah ?

1. Pemimpin2 PH kurang cerdik dan tidak berpengelaman. Banyak buat keputusan dan kenyataan yang memalukan dan tidak diterima rakyat.


2. Pegawai2 pemimpin berlagak, lebih sudu dari bubur, jadi pagar kepong pemimpin dari rakyat. (Mungkin diarah oleh pemimpin mereka yang sombong dan malas nak layan rakyat). Kerana mereka rakyat meluat kepada bos mereka dan PH.

3. Setiausaha Politik, Setiausaha Akbar, Pegawai Khas tidak tahu apa tugas mereka sebenar. Mereka lupa bos mereka orang politik, bukan nya Raja atau Sultan. Bos mereka dipilih rakyat.



4. Rakyat dah mula hilang hormat, tidak percaya dan sudah mula tidak suka kepada PH.

5. Rakyat tidak tahu dan tidak nampak apa agenda PH nak bantu rakyat.
Semua kementerian tiada hala tuju, tiada misi dan visi.

6. Jentera penerangan PH malap. Setiausaha Akbar menteri2 terbukti sombong dengan pihak media. Tidak berdaya usaha. Gagal beri nasihat media kpd menteri. Penerangan tidak jelas, selalu jadi bahan lawak. Lembab dan malas tangani isu atau menangkis serangan lawan.

7. Kehidupan rakyat makin tertekan. Tidak nampak harapan untuk pulih.

8. Janji-janji PH hanya tinggal janji. Diam, tiada penerangan dengan jelas.


9. Terlalu lembab pendakwaan kes2 1MDB, rasuah, kleptokrasi, menyebabkan rakyat mula sangsi tentang kebenaran nya.

10. Pegawai2 kerajaan penyokong Najib dan berkepentingan dalam perniagaan masih terlalu ramai dalam kerajaan. Duri dalam daging kepada PH.

11. PH parti anak beranak dan kroni lebih teruk dari UMNO/BN.
12. PM terkepong dan tertekan oleh parti2 komponen PH. Setiap keputusan dan tindakan mesti kena jaga hati semua parti. Menteri "berpenyakit" pun tidak boleh ambil tindakan atau dipecat seperti Moorthy.

13. Tidak tahu stratergi dan tiada pengelaman hadapi pilihanraya. Cerdik tak boleh menumpang, bodoh tak boleh diajar.

14. Lupa jasa orang2 lama yang berjuang untuk kemenangan PH. Guna pakai kaki bodek, yang pandai bermuka-muka dan pakar tonjol diri. Berpuak-puak mengejar kepentingan diri, reka fitnah dan dengki iri hati.

15. JADI, bersatu teguh, kalau bercerai kita pastikan biar terus roboh.

Bila Tun M tiada, hancur lebur ...

Saya perlu tegur/tulis walaupun ada yang akan kecam saya.

by pro-PH reporters
Deaf ears

The comment on PH leaders had fallen on deaf ears:




In Semenyih, "duit minyak" is already being distributed:


The one below is a frank view of a reporter with a name:
1 UNDI PUN MAJORITI
Wartawan PH👇

Kekalahan PRK Cameron Highlands adalah kerana beberapa faktor yang DI BUAT OLEH PH SENDIRI.

Sebelum nak meneruskan baca tulisan ini saya nasehatkan pada yang ada sakit tu , pergilah makan ubat dulu.

Kekalahan pertama PH di dalam PRK selepas PRU yang lepas banyak di sebabkan faktor kegagalan dan perkara bodoh yang PH sendiri cipta.

1 . Faktor calon yang TERLAMPAU BERANGAN DAN SYOK SENDIRI* juga penyebab salah satunya.

2 . Faktor RAJA TROLL DAN PM FACEBOOK turun berkempen juga satu faktor yang di PANDANG SEPI OLEH PH.

3 . Harga barangan yang semakin meningkat serta sara hidup yang terlalu membebankan juga penyebabnya.

4 . Kemarahan peneroka Felda dengan harga sawit yang TERUK.

5 . "KETUANAN MELAYU" yang di KACAU oleh pemimpin yang tidak faham KEHENDAK MELAYU memainkan peranan seperti api di dalam sekam.

6 . JENTERA KEMAS yang berstatus kontrak memainkan peranan sebagai TROJAN HORSE kepada BN , yang ini Menterinya memang takleh di kritik oleh ahli seperti saya sebab akan ada juak² yang menyerang saya balik , kita tunggu komen bab ni.

7 . Boikot dari para perokok juga penyebabnya , PH melakukan tindakan bangang apabila berkuasa mencipta undang² yang MENAFIKAN HAK PEROKOK , Menteri Kesihatan itu sama ada ada otak atau cuba membuat sabotaj secara perlahan kepada PH , takkan dia tidak tahu bahawa 99% pekerja parti adalah perokok , kalau LGBT boleh hendak di beri hak kenapa hendak mengacau HAK PEROKOK , lebih baiklah Menteri Kesihatan itu memikirkan bagaimana hendak MEMASTIKAN HOSPITAL DAN KLINIK memberi perkhidmatan yang terbaik , warung Kak Chah yang mengharapkan pemandu lori singgah makan juga telah secara drastik berkurangan , maknanya pendapatan Kak Chah telah hilang sebahagiannya , adakah itu RAHMATAN LIL ALAMIN?????? , belum lagi di kira warung² yang lain.

8 . BSH hidup yang menurun berbanding BRIM juga menyebabkan kemarahan rakyat jelata , dulu masa jadi pembangkang hampir setiap hari BERJANJI AKAN MENYEDIAKAN SARA HIDUP YANG LEBIH BAIK DARI BRIM, mana perginya , JANGAN NAK BERETORIK DENGAN KES 1MDB SAHAJA, orang dah muak dan menyampah.

9 . Pinjaman tanpa cagaran yang di beri kepada kaum Cina sehingga RM50 ribu oleh BSN pun satu MASALAH BESAR, orang Melayu pula HENDAK PINJAM MELALUI TEKUN PUN KENA CAGARKAN EMAS, mana datang proses sebegini.

10. PH mempunyai Menteri yang RACIST menjadikan rakyat mula hendak menolak PH , ini kerana sikap kurang ajar pemimpin tersebut terhadap BANGSA MELAYU , mereka hanya tahu MENCABAR KEDAULATAN PERLEMBAGAAN NEGARA INI.

11 . Ada Menteri yang menggalakkan meminjam dengan AHLONG dengan menaik tarafkan perkhidmatan Ahlong berlesen di setiap PBT.

12 . Faktor PM MENUNGGU juga menyebabkan rakyat muak , mual , nyampah kerana rakyat menurunkan BN kerana PERCAYA KEPADA KEBOLEHAN TUN, rakyat hendak Tun terus meneraju negara ini sehingga stabil dan selepas itu kalau Anwar nak ambil negara ini secara anak beranak pun rakyat TIDAK PEDULI, saya tahu statement saya ini akan di hentam oleh otai reformasi , saya tidak kisah sebab apa yang saya katakan ini adalah KENYATAAN RAKYAT DI BAWAH , anda duduk di cafe² mana anda tahu masalah rakyat marhaen di bawah ini.

13 . Kes Adib yang masih tidak selesai di bantai oleh perusuh dalam kes Kuil seafield itu juga memainkan peranan kekalahan PH.

Dan "THE ULTIMATE REASON" rakyat terutama Melayu menolak PH kerana mereka melihat bahawa KERAJAAN SEKARANG INI DI PERINTAH OLEH DAP, Pemimpin DAP di lihat cuba meletakkan semua kesalahan di bahu kerajaan terdahulu , walhal semasa menjadi pembangkang dahulu , pemimpin DAP berjanji bermacam².

Kemenangan PH di dalam PRU 14 dahulu bukan kerana faktor kebodohan BN semata² , ianya faktor Tun Mahathir , bukan Anwar , bukan Lim Kit Siang , bukan Mat Sabu , kerana sejarah sudah menunjukkan rakyat menolak mereka di dalam PRU² sebelum PRU 14 , dan saya berani berkata walaupun BN bermasalah jika Tun masih bersama BN di dalam PRU14 , BN tetap menang.

Jadinya JIKA PH INGIN MENANG DI SEMENYIH, jangan benarkan Wythamoorthy datang , jangan bawa mana² pemimpin DAP yang masih racist dan TIDAK TAHU BEKERJA SEBAGAI KERAJAAN, Melayu menolak mereka² ini semua , terutama apabila UMNO telah berkahwin dengan PAS sekarang , ini semua akan menjadi bom atom kepada mereka.

SAJA NAK BAGITAU, sudah sampai masanya Tun Reshuffle kabinet PH sekarang , kerana ramai Menteri dan Timbalan menteri yang berada di bawah paras kebodohan biasa.

SHUKUR MOHAMAD
Wartawan PH

As far as faktor PM Menunggu, how to when Mahathir wants to Kerja Sampai Mati or Kaut Sampai MatiAda pula sokong dan mahu sama-sama Kerja Kaut


Now Anwar can only maintain cool. His naive and wishful thinking diehards believe or hoping Mahathir will hand over power smoothly.


Aisay ... kenapa Anwar?


Mahathir is already wobbling on his feet, quivering in his voice at Sg Koyan, and exasperating for political breath with Daim is under medical treatment and Muhyiddin physically shrinking.

Why Anwar still dare not make his move?

The old man call for snap election and padan muka. Then, he will MEROYAN TO TANJONG RAMBUTAN.    


No comments:

My Say