Friday, February 13, 2009

Khir Toyo berani ditahan berdemonstrasi, Khairy cuma pelakun banyak auta!

Jurublog menerima pesanan ringkas memberitahu Dato Seri Dr Khir Toyo telah ditahan Polis Pulau Pinang kerana terlibat dalam perhimpunan haram anti Karpal di rumah Karpal Singh di Pulau Pinang.

Dr Khir telah ditahan oleh polis di hotel penginapan Hotel Waterfall bersama pembantu-pembantunya dan Ketua Pemuda Umno Permatang Pauh, Mohd Zaidi Mohd Said. Turut sama ditahan adalah beberapa Ketua Pemuda Bahagian Tasek Glugor dan Kulim Bandar Baru.

Demonstrasi itu dirancang oleh Pemuda UMNO Pulau Pinang untuk memprotes tindakan Karpal Singh untuk menyaman Sultan Perak. Seramai 500 penggiat Pemuda Pulau Pinang UMNO telah berarak sejauh 1 km dari Youth park Waterfall ke rumah Karpal Singh di Taman Botani.

Demonstrasi haram ini ada berlaku insiden hingga menyebabkan polis terpaksa bertindak. Barulah berani dan tidak macam setengah orang itu yang hanya curi peluang untuk populariti tetapi sebenarnya penakut masam.

Orang tersebut yang merupakan mendapat Naib Ketua Pemuda secara menyuruh pesaing layan undur sering terpibat dalam pilihan calun dan berkempen tetapi pengibatan dan kehadhirannya hanya mengalahkan calun parti sendiri.

Perarakan Anti Karpal

Sepanjang perarakkan, kedengar berkumandang laungan 'Hidup Melayu' dan 'Daulat Tuanku'. Perarak kelihatan memakai lilitan tertulis perkataan Daulat Tuanku.

Jurublog Kamaluddin melaporkan polis pencegah rusuhan telah menahan pearakan itu lebih kurang 500 ela dari rumah Karpal Singh di Taman Botani, Pulau Pinang dan memaksa perarakan itu disurai.

Menurut OCPD George Town ACP Azam Abdul Hamid, perhimpunan ini tidak mendapat kelulusan polis. Polis terpaksa bertindak untuk mengelakkan dari kekecohan keamanan.

Zaidi yang berucap kepada para demonstrasi menyatakan, "Walaupun polis telah menahan mereka, ini tidak bermakna semangat Melayu kami telah mati." Dia juga menegur polis yang menahan perhimpunan ini dari diteruskan.




Polis telah cuba menahan Mohd Zaidi tetapi beberapa mereka yang berlilit kepala merah telah dapat menyelamatkannya dan lari dalam sebuah kereta.

Dari laporan-laporan yang diterima, Dr Khir dan ketua Pemuda Umno Permatang Pauh, Mohd Zaidi Mohd Said telah dibawa ke balai polis Jalan Patani. Malaysiakini melaporkan Dr Khir dan Zaidi telah dilepaskan pihak polis setelah memberi keterangan.

Drama Si Penakut ala Anwar

Ini baru betul demonstrasi dan berani.

Bukan macam Khairy yang banyak berdrama macam Anwar Ibrahim tapi sebenarnya 'budak' penakut.

Dia tidak langsung terlibat dalam kes Perak tapi mahu mencari glamour seolah-olah dia terlibat. Bila dah orang lain bersusah payah berusaha, dia mencuri kemenangan dari mereka yang berusaha dengan memacak badut-badutnya. Konon berdemosntrasi ber Daulat Tuanku. Tak tahu malu!

Khairy hanyalah pemimpin yang berani, bila diiringai ramai-ramai oleh pengikut-pengikut bahalolnya yang perasuah tegar dan penjahanam perjuangan parti. Kehancuran negara ini adalah keghairahannya dan rakan-rakan Tingkat 4 menunjuk kebodohan dan ketidak pengalaman membawa agenda template textbook.

Kalau berlakun seperti yang berlaku dalam perhimpunan memprotes lawatan Condoleeza Rice, hebatlah. Betul-betul satu lakunan badut pak lawak yang orang kampung pun boleh baca? Ayahanda yang "boneka anakanda-anakanda" melayan Condoleeza tetapi anakanda konon-konon berdemonstrasi.

Itu pun tersentak kecut semasuk kedalam Pusat Konvensyen, apabila dengan nada marah ada seseorang memaksa serahkan kertas dan berambus.

Jangan ingat ada orang tak tahu.


* Update 8:00 pm

24 comments:

red rooster said...

Saya pun ada terima sms mengenai perkara ini!

PARPUKARI said...

AKU DAH CAKAP DAH BRO, KJ NI MEMANG PENAKUT, DIA MACAM ABANG DIA ANWAR JUGAK, MENANGGUK DIA AIR KERUH LA BRO....

KJ = ANWAR IN THE MAKING

Generasi Pejuang Bangsa said...

aku hairan baru ini Khir tunjuk muka dia sebagai pemuda berani ..

tapi kenapa sampai jauh mai ..di Pulau Pinang ..sedangkan Pemuda Wilayah dan Pemuda Selangor juga telah melakukan demontrasi di Jalan Pudu ...mana Khir ??? ini semua taktik je tunjuk hero di saat akhir .

amboi ketua pemuda prtmg pauh hebat juga la ni hang ..sampai panggil khir toyo turun mai penang support ..

awat tak panggil muhkriz ke di Jerlun ?? mungkin muhkriz tak boleh turun kerana bapa dia cakap demontrasi ini bukan budaya kita..hehe

Anonymous said...

sama saja kj dgn toyo, dua2 nak tunjuk hero. bila org demo marah, lepais tu sendiri buat demo. buat laporan polis dah la.
biasalah, bulan depan kan berebut nak jadi ketua pemuda, so kj dgn toyo kena lah tunjuk gagah. so toyo mengatasi kj dgn ditangkap polis, kira lagi dahsyat la dia dari kj.
politik....

mn said...

1. Masa aku train dalam army(RMC) dulu, jika kena tahan atau kena tangkap, maka sesuatu misi tersebut ditakrifkan "FAIL/GAGAL".

2. You are not qualified to be a leader.

3. Ini bermakna anda tidak merancang, anda tidak tahu, anda tidak mampu.

Anonymous said...

kepala bapak kau nak tikam KJ jagam heret anwar. Toyol tu jangan nak belakun berani pulah, perasuah jawa terbesar abab in Kayu api bengap bangang sengal. Dah jatuh baru nak berjuang dulu lalu depan orang pun tak nampak buat belagak jalan macam presiden amerika lagi. podah

Anonymous said...

Gimmick je si Toyol nih. Kan ke dah dekat pemilihan pemuda UMNO.

Jangan jadi buta.

Bila Islam di herdik kat Selangor, ada si Toyol nih protest depan rumah Teresa Kok? Waktu tu belum rasa nak bertanding pemuda UMNO lagi. Betul Dato???

Tok Uban said...

Hallo semua,

Apalah lu orang semua...itu masa mahathir buang kekebalan raja...mana lu orang masa tu?..masih berhingus lagi ke?...

Khir Toyo masa tu, kenapa tak bersuara???...oh...kalau bengalli buat hal...lu orang marah...kalau mamak buat hal sama raja...lu orang kecut telor...pirahhhh

nightcaller said...

Khir Toyo doing 1 upmanship against KJ...tu je..Knowing that KJ has organised the demo in KK last week, Khir has to do something more drastic to show that he is Ketua Pemuda UMNO material...

However, both failed to realise that when Jaafar Albar was the Ketua Pemuda UMNO, his approach was different from Datuk Harun Idris. Jaafar Albar "the Lion of UMNO" use the "halia" or ginger approach meaning that it might be good to look at, nice to taste but quite spicy nevertheless...

And I think Mukhriz Mahathir may be taking the right approach...since both KJ and Khir is using the same tactic.

Till then...G'nite M'sia...wherever u are...

Anonymous said...

Memang KJ ni pelakun hebat. Di Kota Belud dia jadi pelakun airmata nangis depan perwakilan...Hehehe...kalau dia nafi ada saksi lho...

Anonymous said...

Papu Kari'
Saya setuju sangat dgn pandangan anda. Setelah melihat gelagatnya selama ini terakhir di Perak ternyata keberaniannya hanya kerana mendapat perlindungan drpd individu tertentu. Sebagai kanak2 yng baharu hendak mengenali dunia sekali disergah dia akan lari lintang-pukang mencari ibu-bapanya.

Unknown said...

tok uban bodoh.
baca la undang undang sikit bahagian mana kekebalan tu di buang. Betul betul menang uban je. Sial.

Rockybru said...

Boleh tahan jugak Jawa sorang ni ..

abdrahim kassim said...

Kenapa demo kat rumah Karpal? Cuba pergi demo kat rumah Tun Mahathir. Dia yang ubah perlembagaan Fasal 38(4) yang bolehkan orang saman raja.

Anonymous said...

Macam mana RMC boleh terima si bodoh bernama SUKJ?

Padan dia suka dengan Anwar Ibrahim. Di Hostel dah kena jubur!!!!

Budak penyokong KJ marah disebut Anwar sekalid engan KJ. Elleh cuat2 marah. Kau orang ni semua PKR dalam UMNO.

Anonymous said...

Tok Uban,

Dah lah kepala beruban. Otak pun berkulat.

Faham ke apa yang ko cakap ni?

Lagi satu, blog ni tentang siapa? Tentang apa?

Dah lah bodoh, merapu lagi.

Anonymous said...

Eh! Betul ke Jawa sorang ni? Kalau kena jail kan ke susah. Mana ada botox kat jail.

PARPUKARI said...

SALAM SEMUA, TOK UBAN KAU MEMANG BEBAL TAHAP BABI PUNYA,...

KJ NI PELAKON TERBAIK, BETUL APA KAK JAYN CAKAP TU.....AKU MALAS NAK CERITA SEJARAH KJ LA, BANYAK WOOO...CERITA DIA...

NANTI TIBA MASA NANTI AKU CERITA OK...

SUKJ, KAU NI MEMALUKAN ORG2 RMC JE...ADUH...

NON PARTISAN, YOU ARE RIGHT....BAHAYA KJ NI...

WAH, BRO ROCKY PUN MASUK SINI.....CAYALAH

Anonymous said...

Sabtu 14 Feb 2009
Pemuda DAP buat laporan polis terhadap UMNO
IPOH 14 Feb. — Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) hari ini membuat laporan polis terhadap UMNO dan Naib Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin kerana menganjurkan perhimpunan haram di Padang Sultan Abdul Jalil di sini, Isnin lepas.

Laporan itu dibuat oleh Naib Pengerusi DAPSY, Wong Kah Woh yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Canning kira-kira pukul 10.50 pagi di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh di sini. - Bernama

Anonymous said...

KJ dah buat demonstartsi awal lagi bro, dah basi baru KT nak buat. Dan yang nak drama sampai kena tahan pulak apa cerita? sudahla...kalau nak menebus maruah pun ada caranya. lagipon, sultan Selangor sendiri dan kakitangan kerajaan sendiri tak sokong KT.

Satu lagi program shock sendiri Khir Toyo.

Hamizi Hamdan said...

bro...

umno kena tunjuk contoh yang baik lah... kalau orang lain tak boleh buat perhimpunan haram... umno pun sama lah...

khir toyo lagi lah patut bagi contoh yang aik, pasal dulu dia pernah berkuasa... tak kan dah hilang kuasa nak jadi outlaw pulak...

umno tu jangan lah mengata dulang paku serpih...

Anonymous said...

Brother,

Have you heard the latest about Hishamuddin Aun, the Group Chief Editor of NSTP? Apparently, he has asked Jamaluddin Jarjis to talk to Datuk Seri Najib Tun Razak to retain him as GEIC.

It is disgusting as to how low he can stoop.

Last week, Berita Minggu carried an interview with JJ and this week it was the Sunday Times, all by Hishamuddin's instructions.

I almost puked reading his column on Najib today. He is carrying balls lah.

Last week he even kissed Rosmah's a*se. And this is the same guy who has been going around saying that Rosmah is the actual Prime Minister-in-waiting. He has even said that Najib is being queen-controlled by Rosmah.

And guess what Hishamuddin has even dyed his hair black...

p.s. Kenapa takut sangat Hisham? Kan kau dah banyak bagi bisnes pada isteri kau, owner of Casa Impian. You are part owner of the company. Takkan sampai nak jilat ju**r Rosmah, Najib dan JJ. Malulah sikit...


Hang Lekir

Generasi Pejuang Bangsa said...

Tak payah la Khir nak sibuk-sibuk nak tunjuk hero. Oang lain dah awal-awal bertindak. Semasa hari Datuk Dr. Zamry mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak awak di mana?

Sekarang ni dah lambat. Lagipun menghantar memorandum kepada Karpal Singh itu amat melucukan. Sedangkan Anwar yang jadi 'ketua' Pakatan Pembangkang pun Karpal tak hairan, inikan pula Khir yang politiknya cacat itu, dia nak hairan! Hentikanlah Khir…….

Anonymous said...

Rasanya Karpal bukannya ada kat rumah masa tu. 'Mangkuk' tu ada kat KL. Pasal apa pulak nak berdemo di depan rumah 'mangkuk' tu?

Khir Toyo berdemonstrasi? Tak hairan sangat pun sebab dah dapat baca dah apa sebenarnya sebab beliau buat begitu dan apa yang sebeantnya beliau nak tonjolkan. Maklumlah nak berebut jawatan Ketua Pemuda UMNO dengan KJ dan Mukhriz... Lagipun, tiba-tiba je beliau sampai di Penang. Tak ke pelik tu...

My Say