Wednesday, June 05, 2019

Selamat Tinggal Ramadhon, Selamat Hari Raya


DOA RASULULLAH SAW KETIKA AKAN BERPISAH DGN BULAN ROMADHON

للَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ، فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَ  لْنِيْ مَرْحُوْمًا وَ لاَ تَجْعَلْنِيْ مَحْرُوْمًا _

Yaa Allah! Janganlah Engkau jadikan puasa ini sebagai puasa yg terakhir dalam hidupku. Seandainya Engkau menetapkan sebaliknya, maka jadikanlah puasaku ini sebagai puasa yg dirahmati, bukan puasa yg sia-sia.

Seandainya masih ada padaku dosa yg belum Engkau ampuni atau dosa yg menyebabkan aku disiksa karenanya, sehingga terbitnya fajar malam ini atau sehingga berlalunya bulan ini, maka ampunilah semuanya wahai Dzat Yang Paling Pengasih dari semua yg mengasihi.”

Yaa Allah! Terimalah puasaku dgn se-baik² penerimaan, perkenan, kema’afan, kemurahan, pengampunan & keridhaan-Mu.

Sehingga Engkau memenangkan aku dgn segala kebaikan, segala anugerah yg Engkau curahkan di bulan ini.

Selamatkanlah aku dari bencana yg mengancam atau dosa yg berterusan. Demikian juga, dgn rahmat-Mu, masukkanlah aku ke dalam golongan org² yg mendapatkan (keutamaan) di Lailatul-Qadar. Malam yg telah Engkau tetapkan lebih baik dari seribu bulan.”

Semoga perpisahanku dgn bulan Ramadhan ini bukanlah perpisahan utk selamanya & bukan juga pertemuan terakhirku. Semoga aku dapat kembali bertemu dgn Ramadhan mendatang dalam keadaan penuh harapan & kesejahteraan.

Aamiin aamiin Yaa Mujiibas-Saailiin


Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Walilahilham.


SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN

4 comments:

Anonymous said...

Takabbalallahu minna waminkum..selamat hari raya tuan...really enjoy all your postings in your blog..keep it up tuan

Anonymous said...

DULU AKU PERNAH TULIS MALAYSIA PERLU RAPATKAN ATAU MENYERTAI TERUS "PAKATAN BRICS"

AKU AKAN BERHENTI MENYERANG ATOK FITNAH SEKIRANYA MALAYSIA MENYERTAI PAKATAN 'BRICS'

ANTARA PERKARA BERANI YANG DIBENTANGKAN OLEH BRICS IALAH :

1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
3. AIIB(Asian Infrastructure Investment Bank) sudah ditubuhkan di Shanghai untuk Pakatan BRICS bagi mengantikan Bank Yahudi IMF dan World Bank dan menghapuskan penggunaan Dollar Amerika.
4. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar kewangan baru dan urusniaga baru di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.
DOLLAR ,IMF , WORLD BANK DAN FEDERAL RESERVE AKAN HANCUR DIBAWAH PAKATAN BRICS

Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

SERGEI GLAZIEV : SISTEM HUTANG + RIBA TIDAK MASUK AKAL

Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

Bank Negara dan Central Bank setiap negara perlu direvolusikan dan direncanakan semula tidak terikat pada RIBA Yahudi Sedunia dan penghapusan secara total Dollar EURO dan Federal Reserve.

A Voice said...

Msia joining BRICS and Atok slandering are too different issues that should be dealt with separately.

Anonymous said...

Mahathir tetap Mahathir tiada apa yang berubah, yang berubah hanya umurnya saja, perangai dan matlamat tetap sama. Jangan ada orang lain terlebih pandai dari dia, pasti jadi musuh utama.
Itulah Mahathir 22 tahun dahulu dan kini.

Perangai tetap sama.

Pilihan Mahathir kebanyakannya hancur . Mula mula sekali Musa Hitam, ditendang macam hanjing, pilih pulak Ghafar Baba, lunyai dibiarkan terkapai.kapai menyelamatkan diri sendiri , pilih pula Anwar Ibrahim jadipula kes haruan makan songsang, tak cucup dengan itu, dipakaikan 'liwat" keatas Anwar Ibrahim.

Pilih pula Pak Lah , salah juga dimata Mahathir . Dalam diam Pak Lah dihempuk depan belakang hingga Pak Lah terpaksa lepaskan jawatan .

Tanam pulak Najib sebagai PM, tak berkenan pulak hati Mahathir, habis aib UMNO yang Mahathir sendiri corakkan dimalukan walaupun kekayaan anak anaknya hanya dapat mereka kecapi diera UMNO/BN.

Akhir sekali Mahathir keluar dari UMNO , tubuh pula PPBM.

Kerana manusia jenis tiada maruah dan pendirian maka terpaksalah jual diri dan tebalkan muka dan akhirnya terpaksa jilat kembali bontot Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang semata mata nak jadi PM.Itulah Mahathir.

Sekarang baru Mahathir puas hati.
Alasan Mahathir!! Nak selamatkan Malaysia.

Semua mesti.ikut cakap dia. Dia saja yang betul.Anakcucu dia saja yang pandai berniaga walau niaga roti pun lingkup dan dibailout beratus billion perniagaan yg lain. Orang lain tak islamik yang islamik hanya Tun dan anakcucu walaupun anakcucu keluar masuk gereja,pegang tin arak dan anjing.Paling win siapkan Slogan slogan Islam.. baru nampak islamik dengan menjaja slogan islam.

Orang lain semua salah,suma tak betul tak cekap atau semua tak kompiten dari kacamata beliau. Itu sebab rating yang diberi hanya setakat 5/10 saja, hanya.beliau saja 10/10.

Dari AG hinggalah kepada IGP dan terkini Latifah Koya untuk Suruhanjaya SPRM, semuanya pilihan Mahathir belaka. Bagi Mahathir pilihannya tepat buat masa ini tetapi akhirnya semuanya bakal mengikut telunjuk Mahathir saja.
Yang bakal menikmati "rahmat kekayaan" adalah kroni Mahathir dan anak anaknya sampai bila bila..

Ingat langit tak selalu cerah wahai Tun Mahathir Mohammad...

Rakyat marhean akan tetap kena kencing.Ada juga yang buta hati trrkinja kinja kena hancing dan kencing..

Hanya rakyat saja yang berubah iaitu dari senang kepada susah, tapi bagi Mahathir orang Melayu adalah bangsa pemalas. Malah dengan bangga dia sllu mengata Melayu Mudah Lupa...

Reality sebenar yang bangsat mudah lupa cuma dia..!!

My Say