Saturday, March 09, 2013

Ignore the flank and shoot own feet


One can't keep attacking like Manchester United or one will end up losing to Real Madrid because of dumb defensive own goal error.

Be mindful of one's defense.

Even if one has a solid defense in the centre, watch one's flank. For instance, the flank attack by Dato Seri Anwar Ibrahim should have been expected.

The writing is on the wall but many UMNO people are too selfish and some leaders are too dumb to understand that our supporters may have a price.

And, there are those non partisan ones working against Anwar but each may have personal or troubling issues too.

UMNO was complacent with their recent renewed confidence that it cost their own feet for not covering the flanks.

Hopefully it does not grow back to their arrogant ways like during the era of Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Anwar had build up a war chest which I Files recently revealed was accumulated through oil and gas illegal transactions done through collaboration with his MCKK buddies in Petronas.

See it in the You Tube.

Otherwise, how could someone without a job and just out of prison could build a highly secured new home in Segambut that cost some RM7 million.


Lucky, Saiful gave a swift and smart response so it might not catch on yet. Further it can be easily debunked and disregard as another inconsistent claim of Bala and Deepak.

Nevertheless, do not be too confident. With the involvement of Dato Johari Abdul and his kampong-style BTN propaganda, this revelation can debunked but he may be able convince the rural folks. At least, he could hold his line of supporters from crossing over.

Be prepared for more such gimmick as one move closer to general election.

UMNO should have expected such tricks from Anwar. He maybe acquited by the court but not by the court of public opinion. The public still believe he is a sodomite.

PAS members and leaders believe he bumb young boys arse. Karpal Singh and Mat Sabu have long been convinced that he is a homosexual. 

By the look of it, Anwar is concern for his reputation and will do anything to clear his name. Once he becomes PM (if ever), he will rewrite the history of himself first before doing anything else.

If Dato Yusof, who was the chief prosecutor of the case can be his lawyer upon retirement, what else he is willing and could do?

Even womaniser Tamrin Tun Ghaffar believe Anwar was not a sodomist. How does he know when he is not academically qualified to enter MCKK?

There are jerks in this building who do not think strategically
The problem with the latest episode is that there are jerks in UMNO management who do not think strategically and tactically.

Many are the types that rather spend on some stupid launching events or conduct petty courses than do anything strategic like the simple idea of blue-ing up the streets and homes with BN flags or stickers.

They would rather have irrelevant events to be attended by the converted so that some friendly suppliers and caterers can  make a living than spend money that is unseen but highly effective political manouvering.

To spend some money tactically, so that friendly parties are not bought over or help the cause of friendly parties, is something their brains just can't compute.

Because there is no publicity for them, they do not want to do.

The latest statement by Saiful's father, Azlan is such a case.

Not that they do not know that his father was a weak link in the Saiful episode. Don't tell us that they are not aware of Anwar's men trying to get to Saiful's family for years.

Anyway, one must read this by blogger RBF Online in national language for another point of view and an answer to what had happen. Tak tahu baca melayu, nasib lah ... See below:


Dalam kalangan rakan-rakan blogger kami Papa Gomo adalah yang paling rapat dengan Saiful. Mereka sering berhubung dan berjumpa.



Beberapa bulan lepas kami telah mendengar cerita bahawa orang-orang Anwar Ibrahim sedang memburu Saiful dan ahli keluarganya untuk tampil membuat pengakuan bahawa kejadian liwat yang berlaku ke atas Saiful adalah konspirasi yang dirancang oleh Datuk Seri Najib.



Kemudian cerita tersebut lenyap begitu sahaja....



Kemudian, kira-kira 3-4 minggu yang lepas. Maaf saya tak ingat tarikh yang tepat tetapi jika tidak silap saya ianya dalam minggu pertama bulan  Febuari 2013, Parpukari dan saya menerima perkhabaran dari Papa Gomo yang menyatakan bapa Saiful telah bergaduh dengan Saiful dan telah keluar dari rumah. 

Puncanya kerana bapa Saiful hendak menerima tawaran dari pihak Anwar dan marah kerana Saiful tidak mahu mengikutnya. 



Dah taksub dan syok jumpa Obama, orang Najib tak tolong?
Bapa Saiful bertindak begitu kerana tidak ada orang-orang Umno atau orang-orang Najib yang menolongnya atau menjaganya. Tiada orang tolong atau tiada orang jaga itu adalah ayat berlapik. Ayat yang tak berlapiknya adalah kerana orang Umno gagal memenuhi permintaan-permintaannya....



Saya serta Parpukari bertekak dengan Gomo. Saya tidak setuju kerana orang-orang Umno dipersalahkan. Ini kerana masalah yang berlaku adalah masalah antara Saiful serta keluarganya dengan Anwar Ibrahim. Kenapa pula orang Umno yang kena tanggung? Kenapa pula orang Umno yang nak kena jaga dia? 

Bagi saya cara bapa Saiful salah kerana apabila dia mewajibkan orang-orang Umno untuk menjaganya bermakna Umno yang terlibat dalam kes liwat berkenaan. 



Sampai satu tahap saya katakan kepada Gomo, apakah Umno yang suruh Saiful pergi tonggeng kepada Anwar? 

Gomo terus naik angin satu badan marahkan saya kerana bercakap begitu.



Saya beritahu Gomo bahawa saya nak tulis perkara berkenaan keesokkan harinya kerana nak beritahu awal-awal kepada masyarakat apa yang akan berlaku nanti. Gomo tak benarkan saya tulis kerana katanya minta saya jaga hati dan perasaan Saiful. 

Katanya beri peluang kepada Saiful untuk pujuk bapanya dan pulihkan balik hubungan mereka. Sekali lagi kami bertekak.....



Jika diikutkan cerita Saiful semalam, saya rasa hubungan dia dengan bapanya mungkin telah pulih selepas kejadian itu kerana dia menceritakan dia pergi bercuti bersama bapanya dan telah kembali berhubung. 



Bermula malam itu saya mula hilang respek pada bapa Saiful apabila mendengar cerita yang dia marahkan orang Umno tidak menjaganya hingga sanggup nak pergi kepada PKR semata-mata pihak sebelah sana menerima permintaannya....



Terpacul dari mulut saya kata-kata, ada juga bapa yang hendak jual punggung anak....



Dipendekkan cerita, perbincangan kisah itu pada malam tersebut antara saya, Parpukari, Papa Gomo dan seorang lagi rakan agak tegang.



Kemudian cuti Tahun Baru Cina, selepas itu saya pula bekerja luar kawasan dan tak pedulikan kisah politik serta tidak kemaskini blog dalam tempoh yang agak lama. 



Saya kembali semula hujung minggu lepas dan awal minggu ini mula ambil tahu semula kisah politik, dan isu yang sedang hangat adalah isu Lahad Datu.



Semalam (Jumaat) ketika sedang memandu ke KL tiba-tiba saya menerima SMS dari Gomo yang memaklumkan tentang tindakan bapa Saiful. Saya menjawab kepadanya kalau kau benarkan aku tulis 3-4 minggu lepas kan senang cerita....Selepas itu dia jawablah dengan hujah dia yang bertalu-talu.  



Apa yang saya nak beritahu kepada anda adalah apa yang dilakukan oleh bapa Saiful semalam memang telah dirancang sekian lama dan matlamatnya adalah RM....RM....RM....RM.....



Selepas lima tahun baru kau sedar ? Jangan kelentonglah Azlan.....



Apakah kau ingat wang yang kau dapat itu dapat menongkat langit ? 




Lima tahun dulu dialah yang berada di sebelah Saiful sewaktu Saiful bersumpah laknat dalam Masjid. Selepas Saiful bersumpah dia lah yang pertama memeluk Saiful. Hari ini dia kata itu semua bohong....



Selepas mahkamah membebaskan Anwar awal tahun 2012, ketika itu banyak pihak yang tidak berpuashati mendesak Peguam Negara agar memfailkan rayuan termasuklah bapa Saiful sendiri. Malah dia sendiri turut melahirkan rasa kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang ketika itu menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan.



Berikut adalah apa yang dikatakannya pada masa itu....




PETALING JAYA: Bapa Mohd Saiful Bukhari Azlan pada Rabu merayu Peguam Negara memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Isnin lalu yang membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dakwaan meliwat anaknya.
Azlan Mohd Lazim, 58, berkata, beliau akan terus bersama anaknya itu menuntut keadilan bagi mengembalikan nama dan maruah Mohd Saiful serta seluruh ahli keluarganya.
"Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara memfailkan rayuan.
"Sebagai bapa, saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya," katanya pada sidang media di kediamannya di Bandar Utama di sini.
Dalam pada itu Azlan turut melahirkan rasa kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan.
Jelas beliau, tindakan berkenaan dilihat sebagai langkah bagi menidakkan hak seorang warganegara untuk mendapatkan keadilan sehingga ke peringkat tertinggi berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.
"Majlis Peguam seharusnya bersikap natural dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.
"Mengapa Majlis Peguam selama ini tidak pernah bantah tertuduh dalam kes ini yang mengikut rekod telah mengemukakan rayuan atau permohonan sebanyak 36 kali?
Ini baru pertama kali pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang.
"Mengapa 'double standard? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP atau ahli politik, maka hak beliau dinafikan begitu sahaja," katanya.
Sementara itu Azlan berkata, pihaknya akan mempertimbangkan langkah seterusnya termasuk kemungkinan membuat saman sivil sekiranya Peguam Negara memutuskan untuk tidak mengemukakan rayuan.
Ditanya mengenai keadaan Mohd Saiful ketika ini, Azlan berkata anak lelakinya itu tabah dan menerima keputusan mahkamah dengan tenang.
"Saiful tenang sahaja, beliau kini sedang bekerja di suatu tempat di Kuala Lumpur. Kehidupannya mesti diteruskan.
"Kami sekeluarga profesional dalam perkara ini, hakim telah menjalankan tugasnya dengan membuat keputusan berkenaan," katanya.
M Star Online
 Itu kata-katanya dulu....semalam apa yang dia kata pula....

"Saya sememangnya tidak percaya kepada dakwaan-dakwaan yang dikenakan terhadap Datuk Seri Anwar."
Malaysiakini

Tak payah banyak En Azlan oiiiii, itu pun sudah cukup untuk menunjukkan kamu sememangnya manusia yang tidak boleh dipakai dan sanggup aibkan anak sendiri kerana kerakusan kamu. 

Ingat mati wehhhhhh......kamu dah senja.....anak kamu masih muda.....dia mungkin akan hidup lama lagi.....tak kasihankah kamu pada dia ? 



Apa jenis punya bapa macam ni ?



Cuba kita imbas balik kisah bapa si Saiful ni......



Saya difahamkan dia bercerai dengan mak Saiful dan Saiful dijaga oleh ibunya. Kemudian selepas ibunya meninggal dia tidak jaga atau pedulikan Saiful. 

Tiba-tiba selepas dia mendengar Saiful bekerja dengan Anwar Ibrahim selepas PRU 2008 dan ketika itu mereka dah menang banyak negeri serta ura-ura Anwar akan menjadi PM pada 16 September 2009, masa itulah dia mahu rapat kembali dengan Saiful. 

Di situ pun sudah boleh nampak dia seorang yang oppurtunis ... 



Kemudian apabila Saiful diliwat tiba-tiba dia menjadi seorang bapa yang prihatin. Semalam dia kata dia sentiasa dilihat berdamping dan bersama dengan anaknya semata-mata kerana kasih seorang ayah yang memberi sokongan moral kepada anaknya. 



Kasih seorang ayah apa ke bendanya kalau dulu tak jaga anak pun ?



Kasih seorang ayah atau nak ambil kesempatan diatas kejadian yang menimpa anak untuk mengepow orang-orang Umno?  

Bila gagal lari sebelah sana.....



Suka tak suka bapa Saiful telah mencipta satu sejarah baru apabila sanggup malukan anak sendiri kerana kerakusan nafsunya. 

Jawablah pakcik oiiii di kubur nanti.....



Yang paling saya tak boleh tahan adalah apabila dia duduk sebelah anak dia masa anak dia bersumpah laknat. Habis bersumpah dia peluk anak dia.....

Hari ini dia kata apa yang anak dia buat itu tak betul....



Kalau masa itu dia dilarang jumpa anak dia sebelum bersumpah, tak boleh bersama di mahkamah, dirumah dan sebagainya, logiklah juga kalau dia nak kata segalanya dikawal oleh orang lain dan dia tak berupaya menghalang. 

Ini tidak, dia bebas bersama anak dia 24 jam sehari, selepas 5 tahun dia kata itu semua perancangan. Nak tipu pun biarlah logik pakcik oiiii.....ingat kubur pakcik...



Dalam soal ini Anwar tidak boleh dipersalahkan kerana dia sebagai seorang ahli politik bijak mengambil kesempatan. 

Yang salah adalah dia sendiri. Tidak berprinsip, tidak berpendirian dan tidak bermaruah. Azlan yang mengambil kesempatan menjelang PRU untuk menekan orang-orang Umno agar memenuhi kehendak-kehendak dia. 



Puak-puak PKR semalam raya sakan dengan tindakan bapa Saiful. Apakah dia ingat orang lain beraya bersamanya?



Terus terang saya katakan bahawa saya sikit pun tak goyang atau berdebar apabila menerima berita tindakan bapa Saiful semalam. Sebab saya tetap percaya kepada sumpah yang Saiful lafazkan dulu. Dan saya yakin kebenaran akan tetap menjelma.



Cerita liwat dan cerita sumpah Saiful sebenarnya masyarakat dah tak ingat pun. Sebab benda dah lama. 

Tetapi tindakan bapa Saiful semalam akan membuatkan masyarakat kembali mengingatinya, dan rata-rata orang Melayu akan tetap percaya kepada sumpah laknat yang dilafazkan walaupun PAS kata sumpah tiada dalam Islam. 



Sekarang demi ntuk mempertahankan kemaluan Anwar Pas sanggup kata dalam islam tiada sumpah. Tapi mereka lupa apa yang mereka kata dulu.....



Jadi terima kasihlah kepada Johari Abdul kerana menguruskan bapa Saiful semalam dan jangan salahkan orang lain kerana cerita liwat hidup kembali. 



Kalau benar dan kalau tak bersalah kenapa terlalu takut hingga buat sidang media semalam secara tertutup di sebuah kondominium dan hanya wartawan-wartawan mereka sahaja dibenarkan masuk? Apasal? 

Supaya boleh kawal soalan-soalan yang ditanya dan tidak terperangkap ke? Takut wartawan tanya pasal sumpah Saiful ke? 



Kalau pakcik berani dan tidak bersalah buatlah satu sidang media terbuka dan panggil semua wartawan tanpa memilih bulu.



Saya tetap yakin dan percaya apa yang berlaku semalam adalah proses PKR menggali lubang kubur bukan sahaja untuk mereka tetapi juga untuk DAP dan Pas....



Kepada Saiful Bukhari, saya minta maaf banyak-banyak jika anda terasa hati dengan tulisan ini. Saya faham buruk macamana sekali pun dia tetap bapa anda. Marah macamana sekali pun sikit sebanyak anda tetap akan terasa hati bila membaca tulisan ini. 

Ya lah....bapa tetap bapa....tapi bapa boleh khianat anak. Patutnya kamu yang patut jadi bapa dan bapa kamu yang patut jadi anak....Maafkan saya Saiful....



Kepada masyarakat pula ambillah iktibar diatas apa yang berlaku. Kerana duit apa sahaja boleh berlaku. Marilah kita termasuk saya sendiri sama-sama bermohon kepada Allah agar dijauhkan perkara begini terjadi kepada keluarga kita, rakan-rakan kita, jiran sekeliling kita dan juga berulang kembali kepada muslimin dan muslimat yang lain.



Jangan lupa juga kita sama-sama berdoa agar bapa Saiful tidak terus dikuasai iblis dan kembali ke pangkal jalan.

RBF is still polite.

But, we are not going to hold back. From a strategic and tactical aspect, it is just stupid of UMNO leaders to not think of this possibility. It is particularly so when they are aware of it.

Many more have been approached. There were also many legal cases which UMNO did not help their own cause.

Again, it is because some selfish, insensitive and stupid UMNO leaders in the party management are just not sensitive and bother. They rather shoot their own feet than do something right..

Leaders like this, we do not need!


Edited: 9:00 PM

8 comments:

Anonymous said...

Saya sudah lama melihat perkara ini,pihak Umno lebih mengutamakan kemenangan diri mereka tapi engaan berkerja keras.Kerja mereka cukup sekadar bertepuk tangan bila PM ddan TPM bekerja.Duit Umno hanya untuk diri mereka ,bukan utk menjaga kepentingan Umno.Perjuangan menentang Anwar hanya dibiarkan kepada mereka yg dulunya sekutu Anwar yg kini menjadi penentang Anwar.Umno lebih banyak berpeluk tubuh,malahan ada yg merasa khuatir pula kepada para penentang Anwar ,seperti Gerakan TIBAI dan tokoh-tokoh bersamanya,khuatir kalau mereka bakal menggugat kedudukan orang Umno.Bagi saya ,kalau tidak kerana saya terlalu benci kepada kebejattan Anwar,saya tidak akan menyokong Umno.Di sinilah ruginya Pas.

Anonymous said...

Dear Voicey,

No matter what, lets give thumping victory to BN in this GE 13. The aftermath counts...after post GE13 only we will agitate the UMNO masses to reform UMNO..such as to

1. Elect leader that have the zeal of Germany's Bismarck that can unite the Malays, Chinese and Indians in pushing our own capital, labour and state to create new industrialised and prosperous Malaysia

2.Forgo the archaic Sumptuary laws and constitution that inhibit the growth of UMNO into dynamic 21st century political Party

Prof Awe Kecik

Anonymous said...

Doesn't Matter what lengthy Tirade you get into the Fact of the matter is that the Prosecution Team including Saiful's Father is totally no longer Credible! Which was Initially Proven when Anwar Won the case laid out against him!


Observer

man on da street said...

UMNO is run by the fools who practiced in ampu/bodek culture. In times of crisis. these ampus kakis and the bodek's kakis does not deliver the truths justs to protects their interest and their survivals. A point to prove is during Tun Mahathir runs for a posts in Kedah during that bloody sleepy head and a useless Pm . Tun M lost due to this ampu bodik and vilifying culture in umno. Even his son lost. To top it all, his cabinet members being turncoats, such as NAZRI AZIZ, RAFIDAH AZIZ, JOHARI BAHAROM,the mamak from penang NOR YAAKOB, to name a few back stabbed him. There are many others who participated. Najib should have made a cabinet reshuffle, to strengthen his position and put his own men, as well as eradicating this known oppurtunists turncoats. Would Najib still retain these fools who are hated in Bn within the Malay societies for the coming" erections". I guess not but , for UMNO to Survive, theres a saying , "THE FISH STARTS TO ROTS FROM THE HEAD". Which head, which bahagians, which ministries, which states. which GLC's, which KSU's which cousin's , which brother' or cousins that's up to your "SIFU" to advise you Najib, as it is , Lee Kuan Yew still has a tight grasps on Singapork, we still have our own Tun Mahathir as your adviser. UMNO losts because they the UMNO members/ the malaysian electorates has lost faith in the party president before Najib, not because UMNO is weak.The former retained these kinds of leaders and indulge in "the kitchen cabinets" culture. If you feel weakened by these comments, feel free to throw up, that'll make you feel better i.e to those who may concerned.

Anonymous said...

Bro, soal Nuar, Azlan & Saiful serahkan saja pada Yang Maha Bijaksana. Sementara plot cerita boleh berubah & pelbagai namun yg penting sebenarnya adalah penamat cerita. Kesimpulannya, rakyat akan menyaksikan brader Nuar hilang dalam radar politik Malaysia selepas keputusan PRU 13 diumumkan. "Demi masa"....

CheWal said...

Are you suggesting that UMNO to use money to buy these people or take care of these people ?

No ! That is so wrong !

X said...

Everything has a hikmah behind it. The background to this story has started to come out and it is beginning to emerge that Saiful's father was angry because UMNO wouldn't/doesn't want to give money to the family (or his demands). So he goes to PKR, who agrees to pay him.

Now we can begin to see clearly which side plays money politics. Tuhan Maha Kaya. The one that is shooting itself in the foot, is not UMNO, it's PKR.

A Voice said...

Che Wal

Is giving another BR1M the only way to keep and help your supprters?

For us, running the country properly and make all its citizen prosper is sufficient.

My Say