Tuesday, May 25, 2010

If you agree tainted politicians should not be Minister, post this on your blog

Poster taken from blog Parpukari

I wholly agree and support the above. If you agree with this call, do post the above poster on your blog and express yourself.

The political reality is that the new politics of today could not afford a tainted politician.

More so, one that was directly responsible for the loss in confidence towards Government during General Election of 2008 and in which the damage has yet to be repaired and remain till to-date.

Dato Seri Najib cannot afford to maintain incompetence and liabilities as Ministers in his cabinet.

Those that have not performed and prove to be of limited capability should be replaced, irrespective of their position in their political party.

And those believed to be corrupted be put "on leave" and undergo thorough investigation. While those with image of corruption not be considered for any post in Government or party.

Voters confidence will only return if those corrupted heads rolled off the chopping block. Repeating the message again, heads must roll.

Until corruption at the highest level of Government and Barisan Nasional is seriously addressed, that will remain the main stumbling block for voters confidence to return Barisan Nasional.

No member of the previous Prime Minister family member that was part of his inner circle of Government and responsible in instituting policies detrimental to the nation be given opportunity to participate in Government. They have done enough damage and it is unfair that they do not suffer any retribution.

Dato Najib should heed this reminder from pro-UMNO bloggers. Otherwise, it will be difficult for us to continue to defend the Government with personalities like Nor Mohamad Yakcop, Khaled Nordin, Ismail Sabri, etc still remain. The list is not limited to just them.

It is high time that position in cabinet be distinguished from position in party. Ministerial position must give prime consideration for their capability and capacity. Until proven at Deputy Ministerial level, Minister position is meant to only those capable and with the capacity.

For a Malay version of the banner, see below:

Bloggers pro-Umno ingin mengambil kesempatan ini untuk menyuarakan pandangan bahawa sebarang perlantikan pemimpin yang dilanda kontroversi ke Kabinet ataupun mana mana jawatan berprofil tinggi hendaklah dielakkan pada masa kini.

Dengan sebarang perlantikan yang berbaur kontroversi, maka akan tempanglah semua usaha kita untuk meningkatkan prestasi dan imej Umno, Barisan Nasional mahupun Kerajaan Pusat.

Bloggers pro-Umno juga akan merasa lebih tertekan dalam usaha mereka menyokong usaha Umno kerana mereka tidak mungkin mampu mempertahankan keputusan melantik seorang pemimpin yang terpalit kontroversi ke Kabinet.

Di ketika getir ini, kita memerlukan seorang pemimpin muda yang mampu menyatukan sayap Pemuda Umno yang kian robek kerana Pemuda adalah penyumbang penting dalam perjuangan parti keramat kita.

Sejarah telah menunjukkan bahawa Pemuda mampu bertindak sebagai suara kritis yang lantang lagi bernas tanpa memberi ketuanya sebarang jawatan Kabinet, malah keputusan memberikan Anwar Ibrahim jawatan cabinet sempena kedudukan beliau sebagai Ketua Pemuda mungkin sekali telah menjadi punca Pemuda kian kusam, gusar dan capet.

Umno amat memerlukan tenaga Pemuda ketika generasi baru semakin meminggirkannya, dengan itu kami ingin menyeru dengan lantang agar Perdana Menteri tidak melantik Ketua Pergerakan Pemuda Umno ke Kabinet.

Seruan ini disokong oleh para blogger pro-Umno.
A Malay version poster to come soon.

13 comments:

Anonymous said...

SOKONG!!

Unknown said...

YAB Perdana Menteri perlu memahami kesukaran yang dihadapi oleh masyarakat pro-UMNO didalam mempertahankan UMNO.

Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila tindakan pemimpin-pemimpin yang sangat melampaui batas dibiarkan sewenang-wenangnya berlaku.

Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila hanya terpaksa menelan maruah ketika mereka dikalangan yang amat rapat dengan para pemimpin UMNO dan tidak langsung diundi kemana-mana jawatan bercakap dan bertindak seolah-olah merekalah pemimpin yang dipilih untuk memimpin kami. Seolah-olah bila kita mengundi seorang pemimpin maka seluruh ahli keluarganya menjadi pemimpin sekaligus.

Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila ditertawa dan dihina ketika orang yang sebenarnya liabiliti kepada UMNO ingin dijulang dan diberikan jawatan penting walaupun tindakan amat bodoh itu sudah diketahui akan meretakkan lagi singgahsana UMNO yang sedang merekah disana-sini.

Kami yang amat pro-UMNO cukup hampa bila kepimpinan negara yang diterajui oleh para pemimpin UMNO melakukan tindakan-tindakan yang tidak masuk akal seperti memberhentikan tokoh korporat yang sudah terang lagi bersuluh kebolehannya sebagai peneraju korporat berkelas dunia. Peliknya mereka yang sudah dijamin kegagalan dan kedangkalan menjual harta milik negara pada nilai 1 Pound dikekalkan seperti anak emas.

Fikirkanlah wahai YAB Perdana Menteri yang amat kami hormati, sementara kuasa masih ada ditangan.

Jangan pula bila kuasa sudah bertukar tangan nanti YAB akan meraung menyalahkan betapa masyarakat Melayu ini rupanya mudah lupa.

Percayalah, mereka yang sedang lupa diri sekarang ini hanyalah dikalangan pemimpin UMNO sahaja.

Wake UP! said...

I had already put this poster in my blog.

I hope that others would follow your lead.

Illuminati intelligence group.

Anonymous said...

Pls, go to http://lenggongvalley.blogspot.com for the shorter Malay version.

Anonymous said...

Bukan saja yang akan dilantik, malah yang ada pun hampir 50% dari anggota kabinet harus pergi, namun apa yang dapat kita lakukan hanya berharap, Najib juga juga ada nafsu dan kehendak peribadi kalau boleh dia nak bina pagar yang kukuh dikelilingnya agar tiada siapa dapat merampas kedudukan, itulah sebabnya dia melantik orang-orang dia dalam GLC dan dalam kabinet dia lantik sepupunya kejawatan yang penting KDN agar boleh melindunginya kelak tetapi hampeh tak boleh kerja asyik AMARAN aje la ...UMNO harus perbetulkan diri, mana dia perubahan yang dilaungkan?
Najib dah terikut perangai Flip-flop Slumberjack juga.

Anonymous said...

Bukan saja yang akan dilantik, malah yang ada pun hampir 50% dari anggota kabinet harus pergi, namun apa yang dapat kita lakukan hanya berharap, Najib juga juga ada nafsu dan kehendak peribadi kalau boleh dia nak bina pagar yang kukuh dikelilingnya agar tiada siapa dapat merampas kedudukan, itulah sebabnya dia melantik orang-orang dia dalam GLC dan dalam kabinet dia lantik sepupunya kejawatan yang penting KDN agar boleh melindunginya kelak tetapi hampeh tak boleh kerja asyik AMARAN aje la ...UMNO harus perbetulkan diri, mana dia perubahan yang dilaungkan?
Najib dah terikut perangai Flip-flop Slumberjack juga.

Anonymous said...

Dalam paper hari ini front page kata masalah Tanjung Pagar KTM sudah selesai. Yang tidak dilapurkan ialah Najib sudah kautim letgo Tanjung Pagar kpd Singapore dan pindah stesyen KTM ka Woodlands.

Apa sudah jadik?
Kenapa Malaysia beralah? Takkan mudah sangat Letgo Tanjung Pagar kepada Singapura? Najib tak de telur ka? Singapura sudah pegang telur Najib?

Dalam paper hari ini ada tulis pasal Khazanah dan Temasek akan JV 50:50 untuk membangunkan projek "iconic wellness" di JB. Tanah telah dikenal pasti berkeluasan 202ha di Nusajaya. Yang tidak dilapurkan oleh paper ialah itu ler tanah di Medini (dulu panggil Node 1) yang Pak Arab "pulang" balik to Khazanah. Pak Arab tak mahu, letgo kepada Singapura. Betul la projek di JB macam projek LetgoLand. Apa desperate sangat Khazanah hendak duit sampai kena gadai tanah senang lenang kepada Singapura.

Tolong bagitahu Tun Mahathir tentang perkara ini sebelum satu JayBee digadaikan kepada Cina2 Singapura. Mana gua hendak duduk nanti?

Stop Letgo our Land!

JayBee Jaybon Majidee

Anonymous said...

Voice,

Tainted? Or Presumed Tainted?
It's all about perception...

Opposition supporters Claims that the PM is Tainted because of his presumed involvement with a Mongolian Woman and Anwar's Accuser.

Abdullah Badawi was not Tainted but failed miserably...

It's therefore all about capable leadership and not totally about being tainted...




Joe Black

reverie said...

this is good effort to voice out the mind of youths. tapi ketua umno sokong judi. macam mana mau pro-umno lagi. we need to be relevant in our support. Right policies should be implemented accordingly. Maybe pemuda should fight for this too as we all know how detrimental is gambling to our society.

Anonymous said...

Brader

Reminder anuar sodomy trial is captivating 31 may 2010


....wawa

Anonymous said...

SELAMAT TINGGAL UMNO!

Singh Is Kinng said...

Tainted or presumed tainted???????

Proven tainted la brader ... HA HA HA

Anonymous said...

kata nak berubah..bila lagi ? dalam umno tu masih ada orang yang berwibawa dan berkebolehan..dan ikhlas..orang yang boleh di sandarkan harapan..kena carilah..tak cari mana nak jumpa...NGANGGG...NNGGGRRRR....

My Say