Monday, March 10, 2008

Tuntut Pak Lah Letak Jawatan! UNDUR LAH!

Saya menerima SMS di bawah ini:

Asm. wbt. Sdr. Sekelian.

Satu2nya jalan keluar untuk menebuskan nama baik UMNO dan BN ialah untuk Pak Lah meletakkan jawatannya, sebagaimana janjinya dengan Tun M untuk menjadi PM selama sepenggal sahaja, diwaktu beliau dilantik. Pemimpin UMNO disetiap peringkat perlu menyampaikan desakan ini demi agama, bangsa dan tanahair.

Khairy adalah segala punca masaalah, bersama Kalimullah dan Patrick Lim. Dari kenyataan media Khairy nampaknya tidak insaf dan akan berpesta lagi. Tanpa Pak Lah tiadalah Khairy.

Tolong sampaikan mesej ini kepada kawan-kawan. Sampaikan juga kepada Agong kerana besok pagi Pak Lah ke istana mungkin untuk melantik kabinet termasuk Khairy. Bertindaklah sekarang sebelum terlambat.

Tan Sri ...
(Nama tidak disiar kerana belum dipastikan)

Sementara itu, satu posting oleh Rocky Bru "mencadangkan" rakyat Malaysia keluar beramai-ramai menuntut Pak Lah meletakkan turun dengan berkumpul di Istana Negara untuk "Please Go" Protest. Pak Lah dijadual mengadap bertemu DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong hari Isnin ini untuk menubuhkan kerajaan.

Semua rakyat Malaysia harus suarakan dengan terbuka menuntut Pak Lah mengundur dengan menampal di kereta masing-masing kertas bertulis "RAKYAT MALAYSIA MENUNTUT PAK LAH LETAK JAWATAN". Kibarkan bendera, poster, banner atau apa saja untuk menuntut perletakkan jawatan Pak Lah.

Pak Lah, Khairy, Kalimullah, Patrick Lim, Tingkat 4 .... mesti dilucutkan kuasa!

25 comments:

Idham said...

KALAU PAK LAH LETAK JAWATAN NAK GANTI SIAPA??SEMUANYA MACAM SETAN!!. BIARLAH BARANG NAIK! ASALKAN SETAN TAK NAIK JADI PM!

Anonymous said...

NO NO NO
there's no need for the rakyat to join this march to ask pak lah to resign. This is umno internal affairs. Let them take care of it. let's not lose sight of the fact that we do not vote directly for the premiership. In this case, bn got the majority, however small. So it's the party's prerogative who they choose to lead the govt.
The bloodletting will inevitably take place within umno.
No need to involve the ordinary rakyat.

The rakyat have spoken, and spoken eloquently, via the ballot box.
So ppl, just go about your own daily business.

arifabdull said...

go to hell, if you mean to promote Najib to be PM by pushing Badawi out.

i am not interested to involve in any UMNO's internal fight or war. pls don't brag all of us into your problem.

my advise to UMNO guys, kindly settle your own problem in proper way, i.e. in your next Perhimpunan Agung Tahunan.

Thanks!

Apa Khabaq said...

Ini adalah satu response kepada Arifabdul dan Zorro yang mencadangkan satu cara pemikiran yang tidak matang dan mengembangkan cara berfikir yang tidak ada rationale dan asas:

Satu budaya yang perlu dikikiskan adalah pegawai dan ketua yang gagal dan buat perkara salah dikekalkan.

Sekurang2nya inilah peluang untuk memulakan amalan dan mungkin budaya accountability.

Prinsip ini perlu dimulakan di Malaysia dan masanya yang sesuai dalah sekarang.

Asas untuk mengekalkan AAB dan jentera syaitannya kerana tidak menyukai Najib adalah satu pemikiran yang bahaya.

Apakah asasnya? Adakah hanya kerana:

1. Anwar Ibrahim menuduh Najib ambil RM930 juta dari deal Scorpene dan Sukhoi. Apa buktinya?

2. Kes pembunuhan Altantunya oleh Razak Baginda yang merupakan seorang yg pernah ada urusan rasmi dengan Najib? Setakat perjalnana mahkamah, nampaknya tidak ada kaitan dgn Najib. fikirkan dari reaksi isteri Razak Baginda semasa di awal kes ini terkeluar, mungkinkah ada kemungkinan lain.

We are not asking Malaysian to begin the culture of harkiri or sepaku, but a simple practise of accountability.

As far as work and leadersip is concern, Najib is far better and balanced than the rest. Bear in mind, whoever is your choice must be politically viable.

Najib is a mere suspect. Not even close to Anwar is confirmed criminal and is equally abusive of power during his reign. The new MB and his friend Khalid Ibrahim was equally corrupt man. (thats another story).

If we are so concerned abt Rosmah, hmmm … are we being rationale and justified in our basis.

We cannot be led in our rationale by mere guesswork, hunches, and prejudice. It is not progressive. I thought opposition are prmoting more progressive ideas?

Kalau Najib bersalah dan buat tak betul, kita terajang dia. Apa takut?

Sekurang2nya di bwah Najib, saya lebih yakin kebolehan mentadbir, merancang dan melakukan sesuatu, dan saya lebih faham apa yang dikatakan. Perkara2 asas dan kemajuan lebih boleh diharapkan kerana dia lebih ada intelektual dan cerdik.

YM tHe duDe said...

BIAR SABAH JADI PM

YM tHe duDe said...

SAYA CADANGKAN SAYA UNTUK JADI PM

YM tHe duDe said...

UMNO IS PARALYZED

YM tHe duDe said...

KEMPEN HANCURKAN UMNO 2012

Anonymous said...

No thanks... Pak Lah is the leader of BN, and BN won the simple majority. Technically he is 'mandated' to be the leader of the country. Now country must pledge a full support to his administration.

Badawi is not without flaw. UMNO has already rot, and UMNO should thank Mahathir and blame him for the rot. Time has changed. Time to be mature and stop playing racial politic.

On Najib, we do not like him to be the next Prime Minister. And citizens are upset about all his corruptions and scandal. Don't worry, if needed, Anwar and Raja Petra can supply all the evidence.

Anyway, UMNO is proud of their keris... Well... they have done so well in backstabbing each other. Must be blind not to see it.

prasad said...

Najib tak boleh jadi PM. Dia racist.
UMNO must start fresh and clean.I rather have Pak Lah and his Islam Hadhari surrounded by UMNO intellectuals instead of known wolves masquerading as leaders.Wake up UMNO, you have been taken for a ride.

fake said...

he's not so smart, so leave him in, get the beruk,the c4 boss and the kerismudin OUT

Anonymous said...

Najib is far worse evil than Pak Lah... However, Pak Lah must step down and together with him his multi-multi-millionaire SIL. I am very confident Najis will be completely finished come next election...

Anonymous said...

Apa Khabaq, your friend Najib will soon beg DSAI for mercy and to spare him from jail for the billions embezzled by him and Rosmah...

beruk_liar said...

...baru undi nak protes lagi plak.

oeei korang gila ka? paklah turun sapo naik? Najis kah? piiiii
kalo najis naik semua pon meletus & meletup.
bang bang bang.

Anonymous said...

I agree with khabaq..
it is not justified..
anwar in his days r more abusive than anyone..
my dad was a govt servant who according to him was told that anwar had missused his position too many times & ppl failed to see this because of idolising him..
from the way my dad said..it sounded like he had also been victimised by anwar..& let me tell u that my dad is a very honourable guy with lots of integrity (which i think i had inherited hence my profession as internal auditor)..
so for accusing someone like that is uncalled for..
anwar & khalid should look into their closets first before telling anyone..

Anonymous said...

:::::....Perkara2 asas dan kemajuan lebih boleh diharapkan kerana dia lebih ada intelektual dan cerdik.:::::

Alahai ..lebih cerdik menghulur keris berdarah kaum lain?

TY said...

Have you guys read the interview with Dr Lim Keng Yik in STAR? The guy has gut to comment that those who gave wrong and bad advices to PM should be kicked out. I think he indirectly referred to KJ and the gang. You have my respect Dr Lim.

Anonymous said...

Well, let UMNO decide who they want - the bickering should be theirs - no doubt as the PM we all suffer. Najib - the controversy surrounding him speaks volumes.If one argues that there is no concrete evidence against Najib then were are the concrete evidence of all those who were kicked out in the election.
From Najib then we have kerismudin.Let UMNO die from its own viruses.

Anonymous said...

Interesting...

It just shows how diverse we Malaysians are in our thinking.

Idham does not believe that Pak Lah's resignation would change things.

Anonymous (11.56 am) said that Pak Lah's problem is exclusively UMNO's problem and ordinary citizen should not get involved.

Arifabdull is much like Idham.

Apa Khabaq is a curious fellow. In promoting Najib (by saying that Anwar's accusation against Najib is baseless) he accused the new Selangor MB as corrupt. Apa Khabaq possibly does not realise that his accusation against Khalid Ibrahim is equally baseless.

Hehehehe...

The beauty of Malaysia in this new dawn is that opinions however diverse get heard...

I love this new dawn!!!!!!!!!!!

nick chan abdullah said...

PAK LAH SHOULD STAY IN POWER
IF NOT, HOW COULD WE WIN NEXT ELECTION ?

nick chan abdullah said...

In response to "Apa Khabaq"


ANY MINISTER WHO SUPPORTS ISA AND FORCE BN MPs TO TOE THE LINE, NO MATTER IF HE'S CORRUPTED OR NOT, DOES NOT QUALIFY TO BE MALAYSIAN PM

Anonymous said...

diam jak ba... biarlah dia dgn dirinya.. apa nak bising-bising......

Anonymous said...

betul la, biar la najib naik jadi pm...lepas tu boleh kita tengok satu per satu file skandal dibuka...semua dah siap cuma tunggu aje...kalau dolah boleh bertahan dua penggal jadi pm (hehehe...dolah berjaya menyakitkan hati situa mahathir dgn mengangkat sumpah sebagai pm buat penggal kedua, jadi secara tak langsung membuktikan dolah bukan pm sepenggal)..najib dijangkakan akan bertahan selama setahun kot.... itu pun kalau najib berkesempatan jadi pm....
buat sdr apa khabaq...kita tunggu saje betul atau tidak skandal-skandal yang mengaitkan najib....

rzainal said...

dear anonymous,
pls be careful when u say u hv another story implying that Tan Sri Khalid is corrupted.

U hv evidence? Why don't u tell us what u know? Maybe u don't even know this man but u want to buat cerita. "A little knowledge is dangerous"!!!

Anonymous said...

let use our wild card now.

Either

Pak Lah will kick Najib?

or

Najib will kick Pak Lah?

Both seems are very dramatic.

My Say