Monday, March 23, 2009

Khairy desperado guna taktik Azeez Mamak

Semalam saya terjumpa Pakya (penulis politik Yahya Ismail) di satu Majlis sedang menjual buku-bukunya yang terbaru. Dalam diam-diam beberapa bulan, rupanya dia sudah menulis dua buku.

Sedang sembang-sembang, dia mendapat talipon yang memberitahu Khairy membuat laporan polis mengenai bukunya, khususnya buku mengenai Khairy berjodol "TUAH DAN SIAL KHAIRY JAMALUDDIN."

Pakya tidak nampak gundah gelana langsung dengan maklumat laporan polis. Orang lama sudah biasa.

Saya beritahu Pakya itu menunjukkan Khairy sedang desperado, meminjam istilah yang suka digunakan Tun Musa Hitam, pembelot bangsa semasa dia menyibuk-nyibuk dalam politik Melayu.

Kami biasa bincang dan sembang. Dia tanya kenapa saya kata Khairy desperado. Saya ingatkan dia pada peristiwa Azeez Mamak, Ketua Putera UMNO semasa Pilihanraya Umum ke 12. Belum sempat saya habiskan cerita, semua kami sudah ketawa berdekah-dekah.

Azeez Mamak melakunkan seolah-olah nyawanya terancam untuk meraih simpati dari pengundi-pengundi. Lakunan sahabat Khairy ini tidak termakan oleh pengundi yang tahu dia adalah kawan-kawan Khairy yang telah menjahanamkan parti UMNO, bangsa dan negara. Kalah teruk dia.

Khairy membuat laporan polis mengatakan buku itu satu fitnah dan telah diugut wang oleh Pakya. Kononnya ada pihak-pihak telah poskan kepada perwakilan-perwakilan Pemuda UMNO. Tujuan buku ini dikeluarkan adalah untuk menjatuhkan kerjaya politiknya. Bagi saya, baguslah ...

Ini pasti merisaukan Khairy kerana semua rahsia dan penglibatannnya semasa pilihanraya umum hingga menyebabkan kekalahan teruk UMNO terdedah. Khairy sedar impak buku Pakya pertama mengenai Khairy, Khairy Perdana Menteri Malaysia.

Buku kedua Pakya mengenai persekongkolan Khairy dengan Anwar pun terserlah. Kenapa Pak Lah berjumpa dengan Anwar? Siapa punya kerja yang boleh membawa Ezam balik ke UMNO? Bukankah ini kerja si Norza, kawan sesama perasuah Khairy? Kenapa Khairy berjumpa di Hotel dengan seorang pemegang jawatan AMK di sebuah hotel di KL baru-baru ini kalau bukan untuk kenakan Khir Toyo?

Dalam dia konon-konon terbuka, dia takut kebenaran akan keluar. Dia tidak ada keupayaan untuk menutup dan menafi lagi. Pakya bukan penulis main-main. Dia ada objektivitinya dan hujah-hujahnya.

Dalam buku itu, dia menilai ketiga-tiga calun Ketua Pemuda. Yang baik disebut dan yang kekurangan disebut juga. Ini yang Khairy takut.

Penat Khairy telah berusaha untuk memperbaiki persepsinya dengan bantuan seorang konsultan media yang pernah bekerja dengan Tun Daim.

Kalau di blog-blog, ada pasukan blog yang kerjanya memuji Khairy sebagai the greatest, the smartest, the brilliant, the concern, the creative, the winner dan lain-lain superlative. Kata mereka positive campaigning dan memperkenalkan Khairy. Tak ramai baca, kerana muntah dengan stail ianya ditulis.

Yang hairanya, kalau sudah macam begitu hebat, kenapa tanding Ketua Pemuda? Tandinglah Presiden UMNO dan tak payah nafi nak jadi Perdana Menteri masa umur muda setahun jagung, hidung meleleh.

Ada blog pula kerja dia buat kerja haram jadah seperti KPMU, SUKJ, BN Raksasa dan Anti-Khir Toyo. Dia punya kerja adalah memperkecilkan dan mencemuh-cemuh calun-calun lain.

Ada blog penyokong guna cara intelektual macam Renovatio parti 13 Mei Gerakan dan cara witty macam Wenger. Macam kawan saya Dato Sakmongkol yang mempertahankan Khairy secara sukarela berhujah berdasarkan fakta yang tersurat dan tak mahu langsung guna fakta tersirat dan tersembunyi.

Itu cara baik tapi menantu hantu macam Khairy ini cerita belakangnya memang sangat buruk wal hodoh. Sejak didapati salah oleh Jawatankausa Disiplin, hujah persepsi dan jadi alasan persepsi.

Orang yang ada access ke maklumat tersirat dan tersembunyi ketawa lihat alasan persepsi. Sudah lama tahu Khairy adalah peranap parti UMNO dan naiknya dia akan menjahanamkan bangsa dan negara.

Apa yang dato nenek kita berjuang mengkorbankan nyawa untuk dapatkan kemerdekaan supaya kita semua boleh hidup lebih senang akan dilelong kepada anasir luar. Dulu kadar kemiskinan Melayu 70%, mereka berjuang tanpa kira kemiskinan mereka. Orang macma Khairy sangguk jual bangsa demi wang dan kuasa!

Orang macam Khairy tak faham dan hayati perjuangan ini semua kerana dia tidak lahir Malaysia, dan tidak pernah hidup di Malaysia. Baru pulang sudah nak menunjuk-nunjuk hendak mengajar-ngajar orang. Dia mendabik dada macam Malaysia patut dipimpininya.

Apa yang telah dilakukan sebagai kerjaya dalam hidupnya? Apa sumbanganya sebagai Naib Ketua Pemuda? Kenapa tidak dilakukan semua yang dia kata nak lakukan semasa Naib ketua Pemuda UMNO? Jawapannya tiada. Dia hanya pandai cakap dan temberang macam Azeez Mamak jual kereta terpakai.

Dia tidak jalankan tugas sebagai Naib Ketua Pemuda kerana dia sibuk main politik menjatuh dan memintas pelbagai orang. Dia inilah yang Dato Najib katakan orang yang berpolitik demi jawatan dan tidak kira apa saja dilakukan.

Dia menganiaya Mukhriz dan Khir Toyo dengan bermacam-macam. Semasa PRU12, dia kasi duit supaya orang tidak keluar undi di Jerlun untuk Mukhriz dikalahkan. Dia menggaji budak-budak PKR untuk sibarkan risalah menghentam BN. Kawan-kawan dia yang berniaga di Subang Jaya hantar air beracun untuk tuba orang-orang kampung yang menolong BN.

Apa yang dia hendak gaduhkan sangat mengenai buku politik yang kebanyakkannya satu analisa dari pengumpulan maklumat peribadi? Kata dia keterbukaan tetapi yang ini takut. Atau pun keterbukaan untuk orang lain tetapi bukan terhadapnya?

Kita tahu Khairy pun bayar orang tulis buku berjodol "SIAPA KJ?". Malas nak cakap saja. Kita tahu dia bayar penulis politik.

Ini semua Khairy main wayang macam mamak seperti Anwar dan Azeez Mamak bagi menutup keburukkannya. Konon-konon ada orang memburuk-buruk dan berniat jahat. Kalau nak lebih real, dapatkan Azeez tembak dengan pistol.


Kenapa sekarang dia kecuh? Kenapa tak buat repot terhadap dua buku Pakya dulu lagi? Kenapa tak buat repot terhadap Raja Petra dan kawannya Adlan Benan Omar (masa dia hidup) yang menulis Khairy Chronicle?

Pakya yang saya kenal secara peribadi beberapa tahun ini dan lama saya baca tulisannya adalah seorang yang cekap dalam memperolehi maklumat dan menyemak maklumat.

Sebagai orang lama, dia ramai sekali kenal orang - dari orang besar-besar sampai orang kecik-kecik. Kadang-kadang maklumat hebat-hebat itu datang dari Pak Guard, Driver, Konstabel Polis, Messenger, dan lain-lain.

Masa orang hebuh bercerita Khairy kena tangkap basah dengan Maya Karin, agak-agak saya dapat maklumat dari orang besar atau orang kecik? Maklumat datang dari juru kamera syarikat TV dan JAKIM. Budak-budak TV itu sudah ditakutkan dan terpaksa menerima habuan yang disogok untuk tutup mulut.

Orang kecik yang bersembunyi yang bercerita mengenai Khairy terbunting seorang teman lama anak Tan Sri hingga menaikkan kemarahan Pak Lah yang menamparnya.

Berbanding dengan banyak penulis-penulis politik lain, buah fikiran Pakya dan kemasakinian maklumat Pakya, saya kena respek. Analisa dia bukan buat-buat tetapi dia bincang dengan macam-macam orang. Saya pun selalu bersembang-sembang dengannya bertukar-tukar maklumat dan fikiran dengannya.

Untuk meredakan tension sembang-sembang kami, saya beritahu Pakya ini kira bagus kerana buku dia akan laris. Ketawa lagi kami semua.

Saya pun pergi sebelah Pakya dan tunjuk satu SMS yang saya terima. Betullah dia sudah desperado kata Pakya. Ini SMS yang dihantar oleh Khairy kepada Azalina, dari seorang perasuah kepada seorang perasuah, meminta dia henti mengaitkannya dengan pelbagai hal:

Please don't undermine me during your campaign.I know its popular to criticise me to gain political melieage but I respectfully ask that you don't say negative things about me i.e. its not the right tme for me, I have banggage, etc. I amnot contesting for MT. I am not your competitor. Please leave me alone. That's all I ask.
SMS ini dihantar dari sumber saya pada Mac 14hb. Kita pun ada contact macam Pakya juga. Betul tak dia desperado?

Ini lagi satu tindakan-tindakan desperado Khairy yang terpaksa salah guna kedudukkan bapak mertuanya. SMS pertama saya terima semalam memberitahu berikut:

KJ buat prjumpaan trtutup ptg tadi dgn brp selected pwakilan WP. 7 kps, 7 nkps & about 14 g-2s hadir. Hanya makan minum & KJ brucap sket, tiada soal-jwb & tiada pwakilan yg brckp. What interesting is d place where d prjumpaan is held: Seri Perdana. Soalnya skrg, sapa campur tangan dlm pemilihan pemuda? Sapa salahguna kuasa?
Jawabnya kita tahu. Ini terus menyangkal kata-kata Khairy dia tidak dibantu ayahanda mertua.

SUKJ kata Mukhriz ditolong ayahnya. Apa Dr Mahathir cakap di TV semalam?

Teringat saya cerita yang disampaikan oleh mereka yang menggelarkan diri sebagai Sahabat. Ceritanya bila Dato Thaj tak ada di pejabat, Khairy akan masuk pejabat sesuka hati untuk memperolehi maklumat dan melihat fail-fail di pejabat. Dia nafi menggunakan kedudukkan bapa mertua?

Rupanya cerita ini tidak berakhri di situ. Pagi ini satu kagi SMS datang pada saya.

Hari ini KJ buat beberapa siri pertemuan dgn perwakilan2 Pemuda dr WP, P.Pinang, N9, Sabah di Sri Perdana, Putrajaya! Nampaknya KJ + Pak Lah tlah menyalahgunakan kuasa/kedudukkan utk berkempen KP Pemuda UMNOMsia! Perlu ada pihak mesti dedahkan kpd pihak umum!
Nanti adalah orang akan cuba nafikan dengan berkata ini semua persepsi!

Khairy sudah desperado. Dia akan guna apa saja demi jawatan. Saya lihat ini cara Khairy untuk dapat berbincang dalam suasana tidak dilihat. Dia berharap ada perwakilan Pemuda yang bodoh bangang serta mudah terpedaya melihat rumah Perdana Menteri seolah-olah itu rumah Khairy.

Jawatankuasa disiplin dan SPRM patut raid rumah rasmi Pak Lah. Sudahlah Pak Lah terlepas sogok cawangan dengan kain pelikat, wang dan jalan-jalan. Anak ada ejen perasuah di Sabah yang muda-muda dapat Dato.

Merepek macam ini akan berterusan hingga sampai masa perwakilan keluar kencing pagi persidangan 24hb. Akan ada orang tawar di bilik air. Sedia tunggu tawaran dari muka-muka macam mamak Bangla menyerupai saudara mara Khairy dan Azeez yang sedang sapu lantai dan cuci jamban.

Awas!

Kadang-kadang muka macam itu adalah SPRM kerana SPRM merata-rata di PWTC. Sudah didengar ada kes perwakilan diculik dan kurung dalam bilek hotel.

6 comments:

Anonymous said...

Ada orang kata mereka bangga Azeez bolih cakap tamil pada orang India.
Ahli UMNO pertama bolih berbuat demikian. Hey! Apa punya bahlolnya melayu ni! Tak tau ke Azeez tu anak keling betul bukan mamak.
Tolong jangan panggil dia mamak! Buat malu mamak macam naina tu aje!

Anonymous said...

Alo kawan2,

Mari kita kerjakan siSUKJ, anjing KJ yang banyak buat fitnah tu. Tu hari tukar blog politik anjing, la ni melayusesat pulak.
Mari kita sula punggung dia.

PARPUKARI said...

bro, what can i say bro, it's a masterpiece man!

Dengan izin bro....ada cite baikmya..dasyat betul depa ni bro...

SAYA ADA TERIMA SATU SMS TADI, IANYA AGAK MENGEJUTKAN SAYA LA, SMS NI DALAM BAHASA INGGERIS DAN IANYA AGAK PANJANG, BEGINI LEBIH KURANG BUNYINYA....

"LEBIH KURANG JAM 9.30 MALAM SEMALAM BERTEMPAT DI PJ HILTON, AGEN ALI RUSTAM DAN AGEN MAT TAIB TELAH MENGADAKAN PERTEMUAN! TUJUAN DIADAKAN PERTEMUAN INI ADALAH UNTUK KEDUA BELAH PIHAK INI BERGABUNG! AGENDA PERTAMA MEREKA ADALAH UNTUK MENCARI JALAN SUPAYA DELEGASI YANG MENYOKONG ALI RUSTAM MENGUBAH SOKONGAN TERSEBUT KEPADA MAT TAIB! AGENDA KEDUA ADALAH UNTUK SEMUA JENTERA POLITIK ALI RUSTAM TERUS DIGUNAKAN UNTUK MENYOKONG MAT TAIB! ALASAN YANG DIBERI KERANA BANYAK WANG TELAH DILABURKAN OLEH ALI RUSTAM DAN SELEPAS INI IANYA AKAN DIJADIKAN SEBAGAI PELABURAN MAT TAIB PULA, MEMANDANGKAN ALI RUSTAM SUDAH PUN MELABURKAN KESEMUA PELABURAN BELIAU, ALI RUSTAM AKAN MENGHALALKAN PELABURAN INI DAN AKAN TERUS MELABUR UNTUK MAT TAIB BAGI LIMA HARI YANG MENDATANG, MEMANDANGKAN ALI RUSTAM SUDAH PUN DIKENAKAN HUKUMAN, MANA BOLEH HUKUM DUA KALI KAN?

MACAM SUSAH PULAK KITA NAK PERCAYA KAN SENARIO DIA ATAS TU, TAPI DALAM POLITIK PERKARA BEGINI ADALAH 'BIASA' TAMBAHAN PULAK SETELAH ALI RUSTAM DIKENAKAN TINDAKAN, MAKA JENTERA BELIAU BERGERAK SECARA 'UNDERGROUND'

DUA HARI LEPAS SELEPAS SEMBAHYANG JUMAAT LEBIH DARI DUA RIBU PENYOKONG-PENYOKONG PAS DAN PKR TELAH BERARAK KE PEJABAT KETUA MENTERI MELAKA UNTUK MENDESAK BELIAU UNTUK MELETAKKAN JAWATAN BELIAU. MENURUT MEREKA SEORANG PERASUAH TIDAK LAYAK MENJADI KETUA MENTERI LAGI.

MENURUT SMS ITU LAGI, ALI RUSTAM INI IBARAT SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA PULAK! YA LAH MANA TAKNYA, DAH LA NAK TANDING TPM PUN TAK DAPAT, PASTU PIHAK PEMBANGKANG PULAK MENDESAK BELIAU MELEPASKAN JAWATAN KETUA MENTERI, ALI RUSTAM JUGA TELAH MENGATAKAN BAHAWA BELIAU TELAH BERJAYA MEMENANGI KESEMUA KERUSI UMNO YANG DITANDINGI SEMASA PRU KE 12 HARI TU. PELINYA YANG DATANG MENDESAK BELIAU UNTUK LETAK JAWATAN ADALAH TERDIRI DARI 95 % MELAYU PEMBANGKANG..."

BEGITULAH LEBIH KURANG MESEJ YANG TERAMAT PANJANG TELAH DI TERIMA SAYA, SAMA ADA BETUL ATAU TIDAK, ITU SAYA TAK TAHU.

NAMUN AGAK MERAGUKAN JUGAK BILA KITA DAPAT MESEJ-MESEJ SEBEGINI KAN? YALAH KALAU TAKDE ANGIN MASAKAN POKOK BERGOYANG, KAN?

NAMUN BEGITU SAYA PERCAYA, BAHAWA PENYOKONG-PENYOKONG DATO SERI MOHD ALI RUSTAM NI ADALAH DARI KALANGAN ORANG-ORANG YANG BAIK DAN MEREKA TAK AKAN MELAKUKAN SEPERTI YANG TERSEBUT DALAM MESEJ TERSEBUT!

SEDIKIT PERINGATAN UNTUK PENYOKONG-PENYOKONG DATO SERI ALI RUSTAM, BEBERAPA HARI LEPAS SAYA JUGA ADA MENERIMA SMS MENGATAKAN BAHAWASANYA ORANG-ORANG MAT TAIB LAH YANG TELAH MEMBUAT LAPORAN MENGENAI KES POLITIK WANG BELIAU, KALAU TAK SILAP SAYA LAH ADA KURANG LEBIH DALAM 500 ADUAN YANG DI TERIMA OLEH LEMBAGA DISIPLIN UMNO!

SAYA BUKAN NAK MENGAPI-APIKAN KEDUA DUA BELAH PIHAK YA, NIAT SAYA CUMA JANGANLAH ORANG YANG TAK BERSALAH PULAK DI HUKUM DALAM PEMILIHAN NANTI, SEPERTI YANG TELAH SAYA KATAKAN TADI, SAYA PERCAYA PENYOKONG-PENYOKONG DATO SERI MOHD ALI RUSTAM ADALAH ORANG-ORANG YANG BAIK CUMA BERHATI-HATILAH YA, INI SOAL MASA DEPAN UMNO/BN...JANGANLAH DI IKUTKAN HATI DAN PERASAAN YA.

TUN DR MAHATHIR PUN DAH BERPESAN BANYAK KALI, PILIHLAH PEMIMPIN YANG BERSIH CEKAP DAN AMANAH YA...KITA TAK NAK LAH PEMIMPIN YANG DAH ADA PELBAGAI KES MASA DAHULU KAN?..SO FIKIR-FIKIRKANLAH..

DEMI BANGSA, AGAMA DAN TANAHAIR! HIDUP MELAYU!

Anonymous said...

And so the masterword smith Voicey at http://anotherbrickinwall.blogspot.com/ has done his fair share for boosting the sales of works of literary art, by devoting a full page posting to Yahya Ismails latest contribution to the politics of character assasination.

First point, I am always a supporter of local writers, especially Pak Samad, but why on earth is it that the most famous books that we always hear about involve destorying other peoples reputation. You know '50 Dahlil' by Khalid Jafri, 'Sh*t' by Shannon, and now 'Tuah Sial Membawa Khairy Jamaluddin' by Yahya Ismail.


Perhaps its the entertainment value, in that case, then this book would reside very well amongst other books in the FICTION category.


Voicey talks about desparate politics. Once again, as is the common case with his groupies, they fail to see how bizzare their accusation of desparate politics is when they themselves are publishing the works of a desparado who now is accused of extorting RM 100,000 from KJ in order to buy his silence.

Voicey does not even mentions it at all, merely alluding to saucy details that are unproven or people do not really care about.

You see in less than 24 hours this whole process will end. In the Internet, there was only candidate whom everybody was talking about. Whether it was his opponents, or his supporters and by logic, if his name is mentioned all the time, then it is quite obvious he will win right.

So thanks Voicey for putting the focus squarely on us. We really appreciate it.

Hidup KJ!

*I have submitted this posting to Voicey to appear as a rebuttal, and am confident that a great man like him will acquiesce to a small time blog operators right to reply.

Anonymous said...

Bro,

Ada lepak PNB Darby PArk lately? ;)

Cubalah sesekali kesana dalam hari ini......

A friend....

Anonymous said...

Pihak Polis tidak akan dapat bertindak apa-apa ke atas laporan yang dibuat KJ kerana tidak ada undang-undang yang membolehkannya berbuat demikian. Ia lebih merupakan kes sivil.

Kita hendak melihat sejauh mana KJ akan mengambil tindakan susulan kalau dia betul-betul percaya dia difitnah. Apakah dia berani berbuat demikian?Atau ini hanya merupakan satu 'damage control' di saat-saat akhir.

My Say