Saturday, August 16, 2008

Demi ketenteraman rakyat dan keamanan negara, lakukanlah mubahalah, Anwar!



"Hang kata kita nak dengar. Lepas kata kita suruh semua rakyat senyap. Boleh serah urusan ini kepada Allah Ta'ala? Ke tidak adil tuhan?" - Mufti Perlis

Setelah Saiful membuat mubahlah, ramai membuat pendapat dan penafian. Adakah kita mempersoalkan kesedian Saiful untuk menerima azab Allah jika ia menipu? Adakah dalam mempersoalkan kenyataan Saiful itu kita pasti tekaan kita itu betul?

Walaupun mungkin ramai menyatakan masa Saiful melakukan sumpah itu menyangsikan, saya masih kata kita semua membuat tuduhan berasaskan sangkaan dan tekaan akan apa yang tersirat dihati Saiful.

Ini bukan tekaan yang saya lakukan terhadap salah guna rasuah dan gerak politik yang mempunyai clue dan bukti tertentu.

Apa yang tersirat dihati seseorang hanya Allah sahaja yang tahu? Hati itu adalah urusan tuhan.

Demi ketenteraman awam dan keamanan negara, apa salahnya Anwar mengambil jalan yang terbaik? Guna bijaksana untuk mengambil pendapat ulama yang akan membawa munafaat yang baik kepada semua. Seorang pemimpin seharusnya memikirkan persoalan awam dan negara mendahului kepentingan dirinya.

Semuga dengan muhabalah Anwar, segala fitnah, tuduhan dan timahan ke atas dirinya dan Saiful berakhir. Apa sekali keputusan mahkamah dunia dengan kekurangan cara dunia, kita sentiasa beringat bahawa keadilan than yang muktamad dna hakiki.

Lakukanlah mubahlah, Anwar! Lakukan!

5 comments:

Anonymous said...

Voicey,

Tiga kemungkinan:

1. Sama ada Saiful sebenarnya telah murtad atau keluar dari agama, maka tidak lagi wujud roh Islam pada dirinya. Oleh itu sumpah yang dilakukan hanyalah mainan kata-kata yang tidak memberi sebaang makna.

2. Saiful ini disogok dengan wang berjuta, maka dengan wang sebegitu banyak beliau rasa boleh "bargain" dengan balasan tuhan yang akan ditimpa.

Tetapi dua kemungkinan ini tidak menjelaskan mengapa Anwar tidak mahu bersumpah.

3. Oleh itu kemungkinan ketiga, Saiful sememangnya berkata benar.

Conspiracy Theorist said...

Bro Voicey,

Wat can I say,..dats dis is d facts of life & part of d parcel of living.. base on d scenario dat lead to his mubahalah, it is not a planned decision kot or if planned pun apa salah nya,heheh..mungkin for bro Saiful ni dia rasa insaf & takut bila melihat manusia brtopeng syaitan cam bro AnWar ni nak brtanding n dia tau if he dusn do d mubahalah dat day den he'll regret as it will also help to discredit bro AnWar's integrity to win..most of us noe dat bro AnWar is d Master Of Deception & thus if we can expose it we wud do same..to me d timing is rite & bro Saiful wud not b making such vow as he definitely wud hav discuss wth his relative..kita ni Melayu bro so bab bro Saiful ni gue rasa bro pun faham gak..takkan kerana 100 juta sogokkan sekali pun kita nak berani main ngan nama Allah membabitkan keluarga dan anak cucu keturunan, nauuzubillah, gue rasa dia tak main2.. but dis is wat Malaysia is today..Stat Declre cam Pete wat tu pakat setuju, heheh..tapi yg cara ugama lak tak percaya, apo nak dikato,..heheh... pinjam kata2 arwah P.Ramlee " Inilah Sandiwara Dunia" ur rite bro AnWar shud do d muhabahal n silence d critcs, but i doubt he will.. even he is d devil incarnate himself he wud not dare to do same wch involved asking to b cursed for generations..not him & not on dis life.. kudos to bro Saiful & I pray bro Saiful really noes d consequences of his mubahalah towards his n family's future..

my conclusion:

1. It is a conspiracy..

2. But it dus prove to sum muslims dat wrong entrance woz commited but bro AnWar,..

3. Even if bro AnWar did do d mubahalah i'd rather believe bro Saiful as bro AnWar is a Master of Deception & a Great Liar who is out to destroy islam thru Foundation of d Future & IFC..

SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar!!

Unknown said...

Tahun 1998 Anwar pernah bersumpah.
"Bahawa Dengan nama Allah saya bersumpah saya tidak
melakukan perbuatan terkutuk ifu. Dan ini semua adalah fitnah
dan tohmahan jahat untuk terus menghina dan mengaibkan
Seisikeluarga Saya" - Batu Pahat, Johor Darul Takzim 19 September 1998
_Petikan dari Kulit BUKU SUMPAH dan AIR MATA Reformis Bangsa oleh Mohd sayuti Omar
terbitan tinta merah Kuala Lumpur 1958.

A Voice said...

Saya sudah tulis mengenai Anwar tidak mahu mubahalah pada tahun 1998/99 dalam posting Anwar Berhelah, Tidak Mahu Mubahalah pada pisting bulan lepas lagi.

Maklumat saya adalah maklumat terus menerus dan saya istiqamah dengan maklumat yang saya sendiri dengar dari orang yang terlibat.

Saya tidak mahu mempersoalkan profeessionalisma Sayuti. Itu terpulang kepada anda untuk membuat ukuran.

Saya hanya bertanya kenapa peristiwa Anwar bersumpah ini hanya dibuat oleh Sayuti. Kenapa tidak ada orang lain?

Suka saya hendak tanya tokoh2 dan pemimpin2 orang Batu Pahat samada ada yang hadhir dengar Anwar bersumpah.

Anonymous said...

Anwar tak sanggup nak buat mubahalah mungkin sebab sebagai orang islam dia tahu benar mengenai kesan nya sekiranya dia membuat mubahalah tetapi menipu.
Berani kerana benar, takut kerana salah.

My Say