Monday, August 04, 2008

Terkini! Laporan BPR Terhadap Abdullah Esok


Satu laporan Biro Pencegah Rasuah (BPR) akan dibuat terhadap Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi oleh Dato Mazlan Harun esok, Selasa Ogos 5hb, 2008 berkaitan surat Kaptan (Bersara) Dato Zahar Hashim, Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan.

Surat yang bertarikh 11hb Julai 2008 (yang disiarakan semalam di blog ini) itu mendedahkan salahguna kuasa pemilihan dan rasuah yang berlaku dalam pemilihan UMNO oleh Presiden UMNO, Dato Seri Abdullah sendiri.

Laporan itu akan dibuat pada pukul 9:30 pagi. Mereka-mereka yang pergi bersama-sama untuk membuat laporan polis ini akan berkumpul di Dataran Merdeka pada pukul 9 pagi esok.

Difahami bahawa beberapa orang veteran UMNO yang merupakan ahli-ahli MUBARAK akan turut serta memberi sokongan moral kepada laporan BPR ini.

17 comments:

Conspiracy Theorist said...

Bro Voicey,

Yes,..heheh..hope dis is d beginning of d end...or is it d end of a beginning,..heheh..wat can I say..Alhamdulillah..(,")

SAY NO TO NWO!!

Desperado said...

Are you sure this thing going to solve everything?

Anonymous said...

70 millions is being WASTED for the repair & now how much more is to be WASTED to repair the cracks !......@#$%^&*&^%$#@...!!

azlan said...

Saya berpegang pada realiti, bukan senang nak diturunkan melalui UMNO. Pelan peralihan kuasa dah mencairkan segala yang terbuku, barangkali?

Anonymous said...

Lapor jangan tak lapor..lepas tu tengok BPR peram jadi pekasam..

Kerp (Ph.D) said...

i cant imagine ACA will go all out to probe on this case.

early said...

memang tak dapat dinafikan ini adalah langkah yang berani.tapi peliklah tiada pulak yang berani buat macam ini ketika Tun Dr. Mahathir jadi PM dulu?.jadi kita boleh nampak siapa yang lebih terbuka,bukan?

saya juga ada mendapat sedikit info tentang Dato Mazlan Harun dan Kapten (B) Dato Zahar Hashim yang diperolehi dari blog lain (stephendoss.blogspot.com).

untuk makluman,Kapten (B) Dato Zahar Hashim merupakan pengarah syarkit Worldwide Holding Bhd. yang juga salah seorang pengarahnya ialah anak kepada Tun Dr.Mahathir,Mirzan Mahathir!.

Bapa Dato Mazlan Harun pernah "diselamatkan" oleh Tun Dr.Mahathir dulu ketika bapanya didapati bersalah atas tuduhan rasuah membabitkan Bank Rakyat.

jadi,adakah ini satu kerja konspirasi kroni-kroni Dr.M untuk menjatuhkan Pak Lah?

anda ada jawapannya?

Anonymous said...

Ini semua unsur-unsur fitnah semata-mata daripada golongan yang tidak bertanggungjawab.

Sesiapa pun boleh mulis surat sedemikian, sedangkan RPK dengan senang-lenang buat surat akuan bersumpah, diiringi oleh mr. Bala, saya rasa tidak hairan dengan golongan-golongan sebegini yang ingin menjatuhkan imej kerajaan semata-mata.

Sameon said...

Ini semua adalah konspirasi nak manjatuhkan Pak Lah. Ada sumber menyatakan bahawa kemungkinan Dato' Zahar Hashim dan Dato' Mazlan Harun adalah orang kuat Mahathir. Dato' Zahar Hashim adalah Pengarah Syarikat Worldwide Holding Sdn Bhd dan salah seorang daripada pengarahnya adalah Mirzan Mahathir.. Dato' Mazlan Harun, ayahnya pernah dipenjarakan dan dibebaskan oelh Yang Dipertuan Agong sejurus Mahathir menjadi PM. Sumber ini adalah dari www.stephendoss.blogspot

Dato Seri Abdalla Badwi said...

Tak ada konspirasi early dan sameon. Itu cerita lama.

Memang saya guna jentera kerajaan bawah Kementerian Penerangan di bawah JASA dengan budget sebanyak RM80 juta utk menyelamatkan kedudukkan politik saya.

Kain pelikat diberi dan wang poket diberi dari RM100 hingga ke RM250. Dudok di Hotel bintang tiga dan empat.

Apa dia orang boleh buat? BPR bawah JPM. Saya kata saja mereka bebas tapi sentiasa ada intervention. Hehehe ...

Apa saya peduli?

Saya buat bodoh supaya tak ikut peraturan dan undang2. Saya buat tak tahu sampai mereka fed up. Saya buat2 tidor supaya tak layan semua ini.

Terima kasihlah defend saya. Tak perlu.

Never mind ...

orang bulan said...

"Dato' Zahar Hashim merupakan salah seorang Pengarah Syarikat Worldwide Holdings Berhad yang juga salah seorang pengarahnya adalah Mirzan Mahathir. Adakah Dato's Zahar ini benar2 mencari keadilan atau sekadar salah seorang orang Dr Mahathir yang cuba menjatuhkan Pak Lah?

sumber dari: stephendoss.blogspot.com"

anakmalaysia said...

susah nak berjaya lah bro... sekarang dia ada kuasa

Anonymous said...

Ever since Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi’s anti-corruption programme saw the arrest of Eric Chia and Kasitah Gaddam, “Why only hunt ikan bilis in KL and Sabah? Why not also audit some bigger fish in Sarawak?” For example, many know that the Chief Minister (CM) of Sarawak since 1981, Pehin Sri Abdul Taib Mahmud’s family, has a rags to riches story. Abdul Taib Mahmud insists his family made their money via hard work in business. But many observers remain sceptical and wonder how his siblings and children came into all that wealth, both locally and overseas.

Desressurection said...

Salam Tuan...

Blog saya WWW.PILIHANANDA08 telah DICEROBOH! Saya sekarang sedang mengemaskinikan tapak baru blog saya,

www.pilihan-anda.blogspot.com

Harap Maklum terima kasih

Harimau-Menaip said...

Jadi ke? Tak dengar cerita terbaru pasal isu ni.

hanis said...

bro mana menghilang? bz sesangat ke... lama tak update...

hanis said...

bro....

bleh kongsi bendera yang berkibar tu tak? :P

My Say