Saturday, October 11, 2008

Mukhriz 19, KJ 11, Dr Khir 4; "Orang" KJ dan Reezal ditangkap menipu, kecoh

Yang terbaru diterima pukul 5:50 ptg seperti yang dalam jodol posting.

Gelang Patah Umno Youth division members showing a petition
they collected to protest the nomination results

Dari SMS yang diterima dari Johor, Dolah, Ketua Pemuda Pulai didapati mengira pencalunan Ketua Pemuda Malaysia di dalam bilik asing tanpa pemerhati dibenarkan. Ini telah dipersoalkan.

Mesyuarat menuntut kira balik dengan tangan. Dolah yang agak condong kepada regu Khairy dan Reezal enggan dan tidak mahu melepaskan kertas undi.

Keadaan kecoh dan tegang tadi. Belum diketahui kesudahan. Usaha untuk menalipon wakil di sana kurang berjaya. Suasana latarbelakang penuh dengan suara orang tengah mengamuk.

Harap ada orang yang dapat meredakan keadaan. Ini UMNO, jagalah maruah. Bukan MIC yang suatu masa dahulu ...

------------------------------

Update 6:45 pm:

Ketua Pemuda Gelang Patah adalah Encik Khairi Malik yang bekerja sebagai salah seorang setiusaha di pejabat Menteri Pengajian Tinggi, Dato Khaled Nordin.

Khairy diumumkan sebagai pemenang. Favourite di situ adalah Dr Khir Toyo.
Keadaan menjadi stalemate kerana hadhirin berkeras menentang keputusna tersebut. Usul penangguhan mesyaurat dibangkang.

TV3 dilihat berada di sana untuk membuat liputan. Sebagaimana yang berlaku tiap-tiap hari dalam berita kumpulan Media Prima, bagaimana akan diputarbelit berita tersebut. Hari akhir Kalimullah adalah Desimber 31hb.

Muga hak Dr Khir tidak dinafikan. Sementara itu, Mukhriz memungut dua lagi pencalunan dari Tuaran dan Bentong. Syukur Bentong berani berubah.

Baca forum MyKMU di sini.

------------------------------

NST Online 2008/10/12

Delegates claim nomination was rigged

JOHOR BARU: Tempers flared at the Gelang Patah Umno Youth meeting at a hotel here yesterday following the nomination of Deputy Umno Youth chief Khairy Jamaluddin for the national Youth wing chief's post.

Most of the 146 delegates at the meeting, who were rooting for Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo, voiced their dissatisfaction over the outcome, claiming that there was foul play during the vote-counting process.

They claimed that 70 per cent of the delegates had nominated Dr Khir and it was baffling to see Khairy's name cropping up at the end of the meeting at 5.30pm.

"I am shocked. You can say that none of us voted for Khairy. How could this be? There must be something wrong here," said former Gelang Patah Umno Youth vice-head Sahid Ammun.

He claimed it was impossible for Khairy to be nominated since the majority of the Gelang Patah Youth division members had thrown their support behind Dr Khir.

Sahid said the delegates were caught by surprise after the results were announced by the meeting's permanent chairman Jamaludin Samut.

According to the results, Khairy got 63 votes, Dr Khir 57, Datuk Mukhriz Mahathir 21 and Datuk Zahidi Zainul Abidin five.

Sahid also claimed that the vote-counting was done in a hotel room, raising speculations that the results could have been doctored.

"Anything can happen in the hotel room. Why should the vote-counting be held there in the first place?"

Gelang Patah Umno Youth division committee member Yusof Ahmad said a committee would be formed to object the nomination results.

"There seem to be discrepancies during the vote-counting process. According to the regulations, an objection can be filed to the state Umno liaison body within seven days after the nomination results."

7 comments:

Kay Own said...

Memang padan kj guna taktik yg lebih mirip Karl Rove parti Republican George Bush. Itu pun style yg sesuai utk pengikut US tu pun.

This is reminisence of zaman Anwar nak menguburkan Aruah Tun Ghafar dulu.

Anonymous said...

Biasalah, duit sudah mashuuk, kalo kj kalah maluler member. nanti kena maki. nak tak nak terpaksalah buang maruah, jual bangsa demi duit. kira senyap2 tanpa pemerhati. ini kira cara anak beranak lah.

tapi kita kena yakin. pemilihan pemimpin ini urusan allah. tipu mcm mana pun pasti akan ada petunjuknya.

Mrgondol

Anonymous said...

Sekurang-kurangnya kita nampak yang barisan pemuda ini ramai yg berani berubah. Biarlah style MIC asal pemuda berani berubah. Semangat juang tulin lawan duit. Tengok siapa yang menang.

Harap2 keputusan di Kulai tu ditahan dulu pending official protest. Cara begini akan memberi publisti kepada kedua2 calon. Ini cara terbaik utk menunjukkan kepada dunia style kedua2 calon ni. Biar pengundian semula di buat. Kalau arus media perdana tak bagi publisti, maka kita akan tahu nanti siapa yg kena bayar dan membayar , editors dan penyiar.

Ayuna

nobisha said...

Bro, ingatkan kena TANGKAP BASAH!

hehehehe

mrjantan said...

4.45 ptg 11 okt 08. Pemuda Bahagian Pokok Sena Sebulat suara mencalonkan Saudara Mukhriz. Berani Berubah, Selamat Berjuang

PEJUANG MELAYU said...

ala muhkriz pun guna taktik perang pak dia juga.. di kimanis pun fans muhkriz menghalang pemuda umno penyokong KJ masuk ke dewan .

korang ada bukti ke tuduh KJ main duit ..fans muhkriz pun boleh juga main benda tu ..muhkriz pun kaya juga dan jutawan di malaysia ni .

manggis said...

KJ PEROSAK GENERASI MUDA

KJ PEROSAK AKHLAK PEMUDA UMNO

KJ MAKHLUK PEROSAK

My Say