Friday, February 13, 2015

Al Fatihah






4 comments:

SUA said...

Siapa Nik Aziz ni? Kalau Nik Aziz Bekas MB Kelantan tu saya kenalah...

Dia ni masa lahir mcm bayi2 biasa je...

Dia membesar mcm kanak biasa je....

Dia remaja mcm mamat2 biasa je....

Dia berumah tangga mcm orang2 biasa je....

Dia tua mcm org2 tua biasa je ..

Kalau Nik Aziz tu lah....

Yang dia hebat adalah gunakan Islam dan ayat2 Al Quran demi kepentingan politik...

Yang dia hebat ialah memecahkan bansanya orang Melayu...

Yang dia hebat ialah duduki kerusi MB begitu lama sekali tapi tak buat apa2 yg boleh majukan negerinya.

Nik Aziz pada saya adalah org2 biasa sahaja. Tiada kelebihan luar biasa.

Saya rasa bapa saya lebih hebat. Bapa saya walau bukan ulamak tetapi suka buat baik kpd semua org.

Bapa saya tak suka bermusuh. Bapa saya tidak gunakan Islam dan ayat2 suci demi kepentingan politik.

Bapa saya tidak maki hamun. Bapa saya tidak kata Allah pun mencarut. Bapa saya tidaknpernah kata Kalimah Allah org Kristian boleh guna. Bapa saya tidak pernah kata Nabi Muhammad masa muda macam mamat2 biasa lain. Bapa saya tidak berpeluk dgn Cina.

Saya rasa bapa saya lebih hebat dan lebih mulia dari Nik Aziz. Saya rasa bapa saya lebih byk melahirkan rasa syukur apa yg ada dlm hidupnya.

Saya percaya bapa saya lebih hebat dari Nik Aziz. Bapa saya seperti org biasa lain. Tapi Nik Aziz org yg sgt luar biasa kerana kata Allah juga mencarut, kata Nabi Muhammad lahir dan membesar seperti bayi2 biasa dan seperti mamat2 biasa. Memang Nik Aziz bukan org biasa.

Saya tidak rasa mahu hormat Nik Aziz sgt.

Tapi sebagai sesama Islam saya hadiahkan Al Fatihah kpd rohnya. - Al Fatihah...

Kehebatan Nik Aziz said...

Malam seakan mengerti, bintang seakan memahami, seluruh rakyat kelantan menangisi permegianmu. Bukan mudah untuk kami terima hakikat, tp itulah kenyataan. Yang prgi tetap pergi. Terasa baru semalam kau memimpin rakyat kelantan. Ya allah, dugaan apa yang kau berikan pada kami?? 12 febuari, kami x lupa dan xkan pernah lupa, pada tarikh ini, kau ambil insan yang sangat kami sayang. Tok guru nik aziz, lelaki yg x punya apa, tp di dadanya, 30 juzuk al quran dihafalnya. Menagislah hati, luahkan segalanya, mungkin arwah pinjaman sementara buat kita. Tp kita kena ingat, arwah tinggalkan kita amanah yang sangat besar, iaitu pertahankan islam. Demi nama allah, kami xkan pernah lupa, dan xkan pernah sedetik melupakan beliau. Malam jumaat, malam yang sangat2 mulia kau ambil dia dari kami. Kami ikhlas ya allah, kami redha. Kami percaya pada ketentuan takdir. Yang hidup, pasti akan merasai mati. terima kasih ya allah, pinjamkan kami tok guru nik aziz, tak puas rasanya mendengar kata2 azimat darinya. Al fatihah.

Banjir Besar Di Negeri Kelantan Baru2 Ini Rupanya Petanda Besar Kesedihan....Awan Terlebih Dahulu Menangis Kerana Mengetahui Akan Hilangnya Seorang Ulama Hebat...Bumi Pula Menerima Air Bagi Membersihkan Dirinya Untuk Menerima Jasad Seorang Ulama Hebat...Moga Tenang Roh Beliau Disana...

Al-Fatihah Buat T.G.N.A...

Anonymous said...

Really banjir sebab petanda besar kesedihan?
come on.... really?

Anonymous said...

In denial betul penyokong nikki nih haha..

My Say