Monday, April 20, 2009

Sivakumar gila babi berbohong; Mengharap DUN dibubar dengan tidak bersidang

Ekoran keputusan mahkamah persekutuan pada Khamis lepas untuk membatalkan keputusan Speaker menggantung Menteri Besar, Dato Dr Zambery dan enam orang ahli exco lain, Pakatan Rakyat sudah kehabisan modal.

Tarikh DUN bersidang sudah ditetap dan diperkenankan Sultan pada Mei 7hb, 2009. Cara yang tinggal untuk mereka hanya dengan cara berbohong, memutarbelit fakta, berdegil, menghina mahkamah, dan menimbulkan huru hara ala rusuhan Bastille.

Sebelum memberi jawapan kepada putarbelit Peguam PAS, Hanipa Maidin berkenaan mahkamah hanya membuat keputusan kepada dua dari lapan permohonan pihak Dr Zambery Kadir, ingin dikongsi peristiwa sebenar disebalik kenyataan bohong Sivakumar yang cuba mengelakkan DUN dari bersidang.

Pendedahan pembohongan SIvakumar adalah seperti SMS yang diterima berikut:

Sivakumar 'the untouchable speaker' (speaker yang tidak boleh disentuh atau salah) sekalimenggunakan kuasa mutlak yang beliau sangka beliau ada untuk menggantung Setiausaha Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak kerana kononnnya beliau tidak diberitahu tentang sidang dewan yang bakal diadakan.

Pada pukul 3 petang semalam (Khamis 17/4) Setiausaha DUN telah memberi taklimat kepada Sivakumar tentang sidang tersebut. Bukti dokumen perkenan Tuanku Sultan dan jaminan sidang diadakan dengan mengikut peraturan prosedur DUN telah dikemukan dalam pertemuan 30 minit. Prosedur telah diikuti, perkenan Tuanku Sultan telah diperolehi, notis telah dikeluarkan dan pertemuan dengan Sivakumar berlansung dengan baik. Nampaknya sidang DUN akan berjalan dengan lancar. Tapi itu selama (17/4).

Hari ini (18/4) 'the untouchable speaker' Sivakumar mengantung Setiausaha DUN dengan mengatakan dia tak diberitahu tentang sidang tersebut dan ianya dilakukan tanpa pengetahuan beliau. Ini satu PEMBOHONGAN. Setan pun bolehmerasa malu dengan putar belit SIvakumar.

Ya betul. Setan dah pun malu dengan Sivakumar sebelum ini bila dia berboong besar kononnya Dr Zambery dan ahli EXCO kerajaan Negeri Perak tidak memberi sebarang penjelasan ketika dihadapkan di Jawatankuasa hak dan kebebasan kangaroo yang dipengerusikan oleh Sivakumar.

Dalam kes Setiausaha DUN ini Sivakumar melangkah setapak lagi. Menggantung beliau tanpa sebarang sebab munasabah dan tanpa diberi hak untuk membela diri adalah zalim. Sivakumar telah telah menjadi pendakwa,juri dan hakim. Pembunuh pun diberi peluang beladiri. Dia telah gagal mempertahankan prinsip keadilan sejagat yang sentiasa dilaung-laungkan oleh Pakatan Pembangkang. Macam inikah cara Pakatan Pembangkang mengurus tadbir proses keadilan?

Bukan itu saja, sekali lagi mereka telah membelakangi titah Tuanku Sultan. Tuanku Sultan telah perkenan sidang DUN, diadakan pulak taksetuju. Sivakumar jelas menderhaka. Perbuatan MENDERHAKA, BERBOHONG dan TAMAK KUASA tidak boleh dibiarkan tanpa hukuman setimpal dengan kesalahan yang boleh memudaratkan rakyat dan Negeri.

Sivakumar tidak boleh dibiarkan menjejaskan kepentingan rakyat dan Negara semata-mata untuk kepentingan politk sempitnya. Dia mesti diambil tindakan sekarang sebelum perbuatannya menjadi onar dalam sejarah Malaysia. Demi mempertahankan 1Perak, integriti diutamakan, rakyat didahulukan.

Perhatian: Versi Inggeris boleh dijumpai di blog Selamatkan Perak di
sini.
Pengantungan jawatan Setiausaha DUN telah dijelaskan sebagai tidak sah kerana dia tertakluk kepada polisi perjawatan Perkhidmatan awam yang mana Sivakumat tiada kuasa untuk memecat. Gila babi India ni.

Dengan memastikan Dewan Undangan Negeri tidak dapat bersidang melewati Mei 13hb, 2009, mereka berharap DUN akan dibubarkan secara otomatik. Malangnya, Prof Aziz Bari dalam satu laporan di Harakah, ia tidak semesti demikian. Kuasa menetapkan pesidangan DUN adalah Sultan Perak dan diwajibkan bersidang setiap enam bulan.

Prof Aziz adalah agak rapat dengan PAS dan sering kritikal terhadap UMNO. Apa PAS nak kata sekarang?

Kesian Sivakumar. Bukan saja gila babi, rupanya dia adalah speaker remote control yang setiap langkahnya ditatih oleh Ngeh. Hai, bak kata bekas wakil rakyat PAS, Dato Ismail Kamus, babi gila pun tak macam ini punya politik.

21 comments:

Melayu Sejati said...

OITT HUSIN,

NUH ADA ORANG NAK JADI GILA BABI NUU...SEBAB KENA BAYAR RM63 JUTA DALAM 14 HARI? KIH KIH KIH...

Kembara Politik said...

Salam Voice,

"Perhatian: Versi Inggeris boleh dijumpai di blog Selamatkan Perak di sini."

Bro, mana link di sini tu?

PARPUKARI said...

BETUL BRO, AKU DAH PUBLISH CERITA PENIPUAN NI DUA HARI LEPAS DALAM BLOG AKU BRO!

http://parpukari.blogspot.com/2009/04/perak-truth.html

dah sedar said...

kau ni kalau nak kelentong pun agak2 la hoi!!!!!

taipingmali said...

HARI INI TAK ADA BERITA BAB HINDU GILA NI , SEMALAM SAJA ADA KISAH DIA MEMECAT S/U DEWAN.

SEMALAM HINDU GILA TU KATA DIA TAK TAHU TENTANG TARIKH PERSIDANGAN DUN 7 MEI INI DAN DENGAN RASA GILA BABI TELAH MENGGANTUNG ABDULLAH ANTONG SABRI DAN MENGGANTIKAN DENGAN MISHABUL MUNIR MARDUKI..

HEY HINDU GILA, LU SAPA YANG BUANG KAKI TANGAN KERAJAAN NEGERI DAN GANTI BARU,,,,

LU INGAT KERAJAAN NEGERI LU PUNYA BAPA LU PUNYA KAAA?

SENDIRI MAU INGAT LAA.....LU DUDUK SITU PUN SEBAB LU MENANG PILIHAN RAYA BUKAN LU DI LANTIK OLEH SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM......PERSEKUTUAN ATAU NEGERI.

LU MANA ADA KUASA ....KALAU LU KALAH PRU LU PERGI MAMPUIH JAHANAM LAA LUU.. GILA MABUK PUNYA HINDU....INI LAH YANG MELAYU HAPRAK PAS DAN PKR DOK SOKONG. BUTA PERUT, BUTA KAYU, PARIAH PUNYA HINDU,,,

TU BELUM JADI MENTERI BESAR LAGI,,,BAYANGKAN KALAU DIA BERKUASA, HABIS SEMUA ORANG AKAN DI PECATNYA DAN BUBUH ANAK BERANAK DIA DALAM KERAJAAN PERAK.

HEAKKK TUIHH,,,,,,PORAH CITTTT.
ROTI CANAI UNGGELEKET NALLA DEK..


Dicatat oleh TAIPINGMALI di 4/20/2009 09:31:00 AM 0 ulasan

Anonymous said...

Jika Siva gila babi, lu pun babi gila. Jika BN (terutama UMNO) ada 'bola', bubarkan DUN supaya rakyat bisa undi sama yang layak memerintah negeri Perak. Kenapa susah susah.

Otak kepala UMNO kosong nampaknya dan 'bola' 2 biji hilang sama sekali.

Anonymous said...

nobody paid attention to the English blog posting?

no comments so far?

people do not believe in the text?

at least that parpu fellow should post his usual hilarious, sacarstic and foul languaged teaser to PAS?

Get him lah to do the honours?

Its fun to see this joker's comments all over the blogs.

He dreams that he is a kingmaker!

He forgot to dream about whats going on in Terengganu right now.

Kembara Politik said...

Gila babi punya Sivakumar...

http://kembarapolitik.blogspot.com/2009/04/pencabulan-undang-undang-ketuanan.html

Kembara Politik said...

Salam Voice,

Thanks for the link.

BTW, Aziz Bari pun masa tengah kuat menyokong plan 16 September ada buat statement yang pada saya kena atas batang hidung PR pada amsa kini. Dulu masa PR nak ambil alih Kerajaan Pusat bukan main lagi keluar temuramah Aziz Bari ni. Harakah tu...bukan keluar dari Utusan Malaysia...hehe. Telan semula la ludah tu kan..hehe

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=12232&Itemid=50

http://www.harakahdaily.net/bm/index.php?option=com_content&task=view&id=14797&Itemid=50

Sekarang ni PR dah kepanasan nak suruh bubar ke pulak? Apa cerita ni? Hehe. Kita pakat sengih je la Voice...

Anonymous said...

Avoice,

Dulu lu bikin cerita pasal Omar Ong sama Eisenhower foundation.

http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2008/10/if-pak-lah-is-leaving-why-is-level-four.htmlNak tengok ahli terbaru Eisenhower?

http://www.youtube.com/watch?v=Km4KuGP7cak&feature=channel_page

Anonymous said...

Brother Rockybru,
Nampak sangat isu-isu yang diutarakan oleh Bloggers Pro BN kurang menarik. Majoriti Rakyat membaca, percaya dan menyokong isu yang dikemukakan oleh Bloggers yang Pro PKR. Tolong perbaiki kelemahan yang ada kalau tak ingin BN berkubur dalam PRU akan datang.

malaysian oneday said...

Hello saudara Pink Panter,

SU Dun pegi jumpa Sivakumar selepas dapat pekenan Sultan, di sini dapat dirumuskan yg sepatutnya s/u kena jumpa speaker sebelum memaklumkan kpd sultan, kau ada FAHAM DOK....
jadi ceritanya disini bahawa s/u pi buat surat tanpa memaklum kpd speaker terlebih dulu. ADA NAMPAK....

kalu tak nampak alamat nok kojol la tuu....
wa ka ka kah....

Blogger patut dipantau !!!! said...

Sultan zorro bertitah!!!

http://zorro-zorro-unmasked.blogspot.com/2009/04/was-i-disillusioned-or-did-you-change.html

Inilah blogger yang patut dipantau oleh Rais Yatim.

Tengoklah berapa banyak hasat dengki dan fitnah !!!

Anonymous said...

Sungguh jijik aku baca tulisan ni. Woi tukang tulis yg buta hati! Ko jgn nak cerita pasal undang2 kangaroo kat sini la... Tolong pikir sket sapa yg cipta undang2 kangaroo kat malaysia ni!? Kalau bukan mamak kutty mahathaik! Lepas tu ko jgn nak hina siva tu lebih2 sgt sbb nanti terasa plak MB haram perak tuu... Silap2 depa tu long lost siblings, sapa tau...?? Dapat plak tau ayah kandungnya asal dari kubang pasu, yg adik bongsunya plak asal jerlun... Baru hangpa tau!

Anonymous said...

Speaker Difitnah Oleh Pihak Tidak Bertanggungjawab

Monday, 20 April 2009 19:22

Saya rasa terperanjat dengan berita yang disiarkan dalam Akhbar NST hari ini. Menurut Akhbar NST ada pihak yang mengatakan bahawa saya sedia maklum tentang Sidang DUN pada 7 Mei 2009 dan sayalah yang memberi arahan untuk mengeluarkan notis tersebut.

Saya membantah sekeras-kerasnya fitnah yang dibuat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Orang yang membuat kenyataan akhbar itu mengatakan bahawa saya ‘tipu’. Saya tidak akan membiarkan perkara ini. Ini merupakan satu lagi usaha untuk menjatuhkan maruah dan kredibiliti saya. Kalaulah tududah yang dibuat itu benar kenapa pula orang yang mengeluarkan kenyataan itu tidak berani memberi identitinya dalam akhbar. Kenapa hanya mengatakan sebagai orang yang ada kena-mengena dengan Pejabat Menteri Besar.

Saya tidak diberitahu tentang Persidangan 7 Mei 2009. Pada 16 April 2009 (Khamis) saya ada dengar maklumat daripada salah seorang ADUN bahawa sidang DUN akan diadakan pada 7 Mei 2009. Menurut beliau maklumat ini diperolehi daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai. Saya tidak tahu apa-apa tentang sidang DUN tersebuat sehingga hari itu. Saya mengharapkan perkara itu akan dimaklumkan kepada saya secepat yang mungkin. Pada keesokan harinya iaitu pada 17 April 2009 (Jumaat), saya telah menerima panggil telefon daripada beberapa orang ADUN untuk menanyakan tentang notis yang diterima oleh mereka. Saya rasa begitu marah kerana notis dikeluarkan tanpa pengetahuan saya. Notis telah dihantar ke Pejabat DAP untuk ahli-ahli Dewan Negeri DAP. Untuk ahli-ahli yang lain saya tidak ada maklumat bagaimana ia diserahkan.

Selepas itu, saya menghubungi Pejabat Speaker saya untuk menanyakan samada saya menerima apa-apa surat berkaitan Persidangan DUN pada 7 Mei 2009. Saya diberitahu bahawa satu notis telah dihantar ke pejabat saya lebih kurang jam 10 pagi. Notis yang sama telah dihantar oleh Setiausaha Dewan kepada semua ADUN-ADUN yang lain. Saya telah melihat notis itu lebih kurang 1 petang. Saya hanya berjumpa dengan Setiausaha Dewan En Abdullah Antong lebih kurang jam 3 petang selepas beliau balik daripada sembanyang Jumaat. Perjumapaan saya dengan Setiausaha Dewan itu adalah selepas notis dikeluarkan olehnya tanpa sebarang rundingan dengan saya.

Dalam perjumpaan informal itu, saya juga tidak melihat apa-apa dokumen daripada Istana yang mengesahkan persidangan pada 7 Mei 2009. Saya hanya diberitahu tentang persidangan itu selepas notis dikeluarkan dan bukan seperti mana yang dituduh dalam Akhbar NST. Saya akan membuat siasatan penuh mengenai maklumat palsu yang disiarkan dalam Akhbar NST hari ini. Tindakan ini amat memalukan dan mencemarkan nama saya sebagai Speaker Dewan Negeri Perak.


V.Sivakumar
Yang Dipertua Dewan Negeri
Perak Darul Ridzuan

PAKCIK said...

gila punya politik..gila punya orang politik..gila lah semua..gila kuasa..gila

Local Fighter said...

Kesian Hindu Sivakumar ni...
Meroyan tak abis2....
Yang penyokong PR dlm ni pun angguk2 geleng2 je le ngn sumer ckp pembesar2 PR. Hehe...

Kalo PR ni menang pun, aku pasti Seri Paduka Baginda Sultan Perak takkan berkenan lantik hanjing2 kurap PR ni jadi pemerintah. Abis lagi tanah kne bagi kat kaum pendatang!! Org melayu apa dpt? baring atas jalan...

Woi pencacai PR!! Kalo ko benci sgt dgn BN ni aku syorkan korg
1) Keluarkan anak2 ko dari sekolah bantuan kerajaan masuk private school almaklumlah korg kan tak perlukan lagi DEB/ subsidi ni.
2) Yg jadi penjawat awam, letak jwtn sbb korg ckp kerajaan BN rasuah/haram. Ilmu Fikah ada ckp mengharamkan yg halal hukumnya jadi haram benda tu. Maka duit gaji korg tu jatuh hukumnya haram. Tak percaya? tanya guru fikah jgn jupa tok gundu politik yg kawan dgn syaitan tu.
3) Jgn mintak loan dgn Bank yg ditubuhkan oleh 'Mahazalim' mcm EON,Bank Pembangunan, Agro Bank, Bank Islam dan jgn simpan dlm Tabung Haji. Nk gi Haji gi sendiri naik tongkang.
4) Jgn pakai kereta Proton, Perodua, Naza, Hicom sebab tu sumer idea 'Mahafiruan'.
5) Jgn hntr anak ke IPTA sbb tu haram terutama UITM sbb Mara byk haram. Loan PTPTN dan biasiswa sumer tu haram.

Haramjadah PR!!!

Villan said...

Saya adalah seorang yang minat blog tuan ...tetapi selepas baca komen "babi" tuan ...saya hilang respect langsung terhadap tuan...tak sangka tuan akan jadi sehina ini...end of story..i will brick up this site forever.

Husin Lempang said...

Chinese, quit using the malay dick head to satisfy your power craze.
Orang melayu perak yang masih nak sokong chinese government ala singapore ni boleh apply kerakyatan singapore. Orang Melayu Perak ni bodoh ke dick head? Otak simpan bawah ketiak ke? Sampai Orang kafir Ngah boleh miming ayat alquran pu dok angguk kepala hotak hangpa. Suruh dia eja tulisan jawi tu tobat dia tak tahu. Macam shah rukh kahn miming lagu hindustan. Bodoh. Babi

Chinese can go back to mainland China. Quit acting as ah long mafioso gangster in our malay Archipelagos heartland.

Koliang Sivakumar bagus kalau ko punya kepala kasi ganti tu kelapa serupa tu pecah kelapa taipusam. bodoh babi.

Go to hell. Quick.

Anonymous said...

entah laaa aku tengok si sivakumar bukan takat gila babi dah lebih dari babi punya gila.

aku tengok dia tak mau bangkit dari dia punya kursi heheh macam budak hingusan yang tak dapat cekelat hack..haaaaa

kalo aku mau saja aku trajang si gila babi tuhh biaq dia kenai, dia ingat dia boleh buat ikut suka hati mak bapak tiri suku dia saja kaa

Anonymous said...

salam..

aku org perak..aku org islam.. aku bukan melayu.. tp aku hormat org melayu.. kenapa korg x hormat diri/kaum korg sendiri..

korg tgk amerika, pribumi org red indians (klu slh tlg betulkan, tp yg penting amerika bukan org putih punya negara), skrg ape jd kat diorg? tgk australia.. korg nak jd mcm tu ke kat negara korg sendiri?

malaysia adalah negara aku.. wlupun aku bukan bangsa melayu.. aku syg negara aku ini..

kpd kaum lain.. aku tahu, kdg2 aku pun nak dilayan sama rata, equal.. tetapi.. kita kene hormat tuan rumah jugak.. jgn bila org kata, buatlah mcm rumah sendiri, kite nak jadi tuan rumah tu pulak..

kpd kaum melayu.. tlg lah jaga negara ini..

sultan perak bukan org x pandai undang2.. ex ketua hakim negara tu.. wlupun kata ape sultan buat tu x demokrasi.. tp ada niat baik, xnak perak jd kerajaan boneka kpd D.A.P

negara kita dah mcm dlm usia remaja, semua bende korang nak memberontak.. mcm dgn mak bapak korg, nasihat bende baik pun, korang memberontak jugak..

korg pk baik2 ape pentingnya 2/3 kerusi di parlimen tu.. boleh ubah perlembagaan. dapat kap D.A.P, abis lah hak istimewa korang.. sayang lah hak tu..

bila org melayu aman, baru kaum lain pun blh hidup aman..

kepada D.A.P.. skrg blh lah korg seronok, tgk melayu gaduh dgn melayu, UMNO lwn PKR lwn PAS.. devide n conquer.. korg silap satu jer.. jgn harap bila melayu dgn melayu gaduh, korg xkan kene tempias..

aku nak malaysia aman.. jgn negara aku jd mcm singapore.. nak azan pun xleh.. masjid kene roboh, istana kene roboh..

aku x kata UMNO tu semua baik.. mmg ada org rasuah, bongkak.. aku mmg marah kat BN sbb PRU 12 rakyat dah tunjuk diorg marah kat BN, aku harap BN akan ubah sikap, tp masih ramai yg bongkak lg, menyalahkan rakyat.. tp PAS parti islam, melayu.. gabung lah.. cuba ubah UMNO sikit.. biarlah bangsa melayui bersatu, agama islam dipelihara

tah lah.. aku minta maaf lari dr topik.. aku risau akan keadaan m'sia pas PRU13.. negara aku..

My Say